صدور کارت معلولیت با تایید کمیسیون پزشکی بهزیستی 

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان از صدورنزدیک به هزار و ۱۰۰ کارت معلولیت برای افراد تحت پوشش در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر روند صدور کارت ها ادامه دارد و کمیسیون‌های توانبخشی در حال رسیدگی به وضعیت پزشکی افراد دارای معلولیت هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی عنوان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار فرد دارای معلولیت در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات درمانی و توانبخشی استفاده می‌کنندکه شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، گفتاری،  اعصاب و روان و سالمندان هستند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر افراد دارای معلولیت پس از تشخیص شدت و نوع معلولیت و دریافت کارت، از مزایایی مانند معافیت‌های سربازی، دریافت وام اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل را دریافت می‌کنند. این کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور و دارای اعتبار بین المللی است.

وی در ادامه از صدور پلاک ویژه خودرو به افراد دارای معلولیت واجد شرایط خبر داد و افزود:  این مجوز به گروه‌های افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود و بهزیستی دراجرای قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت، فراهم سازی امکانات لازم جهت تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان کرده است.

رجبی از مزایای پلاک ویژه خودروی معلولان، امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان عنوان کرد و گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

کد خبر 81265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد