پیام اعضای انجمن توان یابان فردای روشن،خطاب به مجموعه مدیریتی بهزیستی استان

اعضای انجمن توان یابان فردای روشن؛ در یادداشتی خطاب به جامعه بزرگ بهزیستی؛ بازگشت امید در دل توان خواهان، بواسطه افتتاح بازارچه دائمی فروش محصولات مددجویان و معلولان را احیای معنای واقعی توانبخشی از حرف به عمل دانستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه : متن یادداشت ارسالی به شرح ذیل است: 

   به نام خدا

سازمان مردم نهاد توان یابان فردای روشن، یک تشکل مردمی است که از سال ۹۶ تاکنون در حوزه ی حمایت از حقوق معلولین فعالیت دارد، نظارت بر کیفیت زندگی معلولین در سطح استان، پیگیری حقوق معلولین درجانعه خصوصا مناسب سازی شهری، تقویت فرهنگ پذیرش معلولین و کاهش آسیب های اجتماعی توانخواهان ذهنی از جمله ی رسالت این تشکل مردمی است.
در کنار انتقادات و چالش های زیادی که در این مسیر به مسئولین داشته است با ارسال یادداشتی از اقدام تاسیس بازارچه دائمی معلولین از  مدیر کل بهزیستی استان  و معاونت امور توانبخشی ایشان تشکر کردند.

 
 حق هر انسانی است که بر اساس توان و امکاناتش به انجام شغلی مشغول شود و به میزان تلاش خود از موهبت های خدادادی بهره مند گردد.  هر انسانی  از طریق اشتغال پول به دست می آورد و زندگی اش را اداره میکند،  شغل و زمینه ی ایجاد اشتغال به فرد اعتبار می بخشد و موقعیت اجتماعی او را مشخص می کند، همچنین اشتغال مناسب و مدیریت آن باعث خودکفایی جامعه می شود.

 در جامعه که بیکاری وجود داشته باشد، رکود و وابستگی شدت می یابد بدین جهت کار کردن سرمایه جاودانی فردی و اجتماعی  شده است.
بدیهی است که معلولین جامعه به دلایل مختلف از جمله نگاه برخی افراد صاحب قدرت و بدفرهنگی های جامعه، عدم آگاهی و عدم آموزش مناسب شهروندان به مراتب مشکلات بیشتری از افراد سالم در ایجاد اشتغال دارند، از این رو سازمان بهزیستی باید زمینه ی اشتغال آن ها را از کانال حوزه ی توانبخشی فراهم نماید.

 طی سال های گذشته فعالیت های خوبی در استان انجام شد اما به یقین باید گفت در زمان مدیریت آقای دکتر آریا، مدیر کل محترم بهزیستی استان فعالیت های چشم گیری در این حوزه انجام شد. شناسایی ، آموزش های تخصیی، بکارگماری، ارائه تسهیلات، پیگیری، مشاوره شغلی در نهایت افتتاح دائمی بازارچه فروش محصولات معلولین در یاسوج از جمله نقاط عطفی است که در حوزه ی اشتغال در این مدت مورد توجه قرار گرفت.
لذا  لازم دیده ایم  این اقدام را تحسین و از جایگاه یک تشکل مردمی از مدیر کل محترم و معونت انور توانبخشی ایشان تشکر نماییم.

چرا که این حرکت اثار مثبت فراوانی از دیگر جنبه ها دارد، از جمله  اینکه  بعضا احساسات تهاجمی توانخواهان  را کاهش میدهد،  امنیت فردی و اجتماعی  آنها را تامین میکند، احساس تنهایی و بی کسی را ازبین می برد، اعتماد به نفس جامعه ی توان یابان  را افزایش می دهد و مانع یاس و ناامیدی و بی تفاوتی می گردد.
 امیدواریم خداوند منان به مدیر کل محترم، معاونت امور توانبخشی ایشان و همه ی همکاران و مجموعه خدوم سازمان بهزیستی توفیق و فرصت خدمت به جامعه ی معلولین را بیش از پیش بدهد و جایگاهان در دنیا و آخرت را ترفیع دهد.

با تشکر 
انجمن مردمی توانیابان فردای روشن 
حامی حقوق معلولین

کد خبر 81154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد