گرامیداشت جایگاه معلولان، تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی آنان و آگاه‌سازی جامعه در مورد توانمندی‌های این افراد است

تاکید بر این که افراد معلول انسان‌های دارای محدودیت‌های جسمی، جسم ذهنی و روحی هستند، اما این تفاوت‌ها را باید هم عرض تفاوت‌های انسان‌های دیگر تلقی کرد و از اعمال هر گونه پیشداوری منفی نسبت به توانمندی‌های افراد معلول خودداری کرد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری، علی نصیری در آئین بزرگداشت بیست و یکمین سالروز تشکیل جامعه معلولین استان، گفت: باید در نظر داشت مشکلات معلولان عمدتاً جمعی است برای مشکلات اجتماعی باید راه‌حل‌های اجتماعی یافت نه فردی، اینجاست که نقش بارز انجمن‌های معلولان به عیان می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برای کسب فرصت‌های برابر اجتماعی با سایر آحاد جامعه معلولان چاره‌ای به جز افزایش اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه ندارند. برای تحقق این استراتژی باید انجمن‌های معلولان آموزش ببینند و توان سازماندهی خود را بالا ببرند.آموزش در مورد ریشه مشکلات اجتماعی معلولان، چگونگی ارائه راهکارهای علمی و عملی متناسب با شرایط جامعه برای حل آن مشکلات ، چگونگی تعامل با سازمان‌های اجتماعی دیگر در جهت دستیابی به اهداف معلولان. 

وی خاطر نشان کرد: زمان آن فرا رسیده است که معلولان با تکیه بر سرمایه‌های فردی موجود در میان این گروه خود موتور محرکه تحقق اهداف اجتماعی خویش گردند به شکل سازمان یافته حقوقشان را بیان و دنبال کنند و با ارایه راهکارها بر تصمیم‌گیری در مورد خود اثر قاطع گذارند، برای تحقق این امور چاره‌ای به جز توانمندسازی جمعی معلولان بر محور آموزش گروهی نیست. 

نصیری با اشاره به حدیث گهربار حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: آن حضرت چه نیکو بیان داشتند که زیست نیکو در نیکو زیستن دیگران است. در فرهنگ دینی ما هیچ چیزی بالاتر از کار نیک و نیکوکاری نیست، دستگیری از نیازمندان مورد تاکید قرار گرفته است و در این جریان سازمان بهزیستی بیش از هر نهاد و سازمانی منشا اثر است که بتوانیم لبخند را بر روی لبان جامعه هدفمان قرار دهیم. البته در این مسیر همراهی خیرین برای ما بسیار ارزشمند است.باید بتوانیم خیر جمعی و فرهنگ کار خیر و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم چراکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به این مسئله نیازمند است‌.

کد خبر 80973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد