عملکرد دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارزیابی می شود

جلسه کارگروه استانی هماهنگی ، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور تشکل های غیردولتی توانبخشی در بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه کارگروه استانی هماهنگی ، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان ، سیده صدیقه موسوی مسئول کمیته مناسب سازی و دسترس پذیری ، کارشناسان حوزه توانبخشی و نمایندگان تشکل های غیردولتی توانبخشی در بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان و دبیرکارگروه با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ؛ هدف از برگزاری این کارگروه را ایجاد نظام هماهنگ در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و فرصتی برای مطالبه گری تشکل های غیردولتی عنوان کرد و افزود : جلسات بعدی این کارگروه ، نشستی مشترک و ماهیانه با حضور دستگاههای مشمول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خواهد بود .

 محمدی تعداد دستگاه های مخاطب این قانون را ۲۶ دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت : عملکرد آنها در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارزیابی می شود.

وی ادامه داد : در جلسات ماهیانه و مستمر این کارگروه ضمن بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه ها ، در خصوص شرح وظایف دستگاههای اجرایی مشمول نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان به وظایف تعریف شده در قانون برای دستگاه های مشمول به عنوان "تکلیف عمومی"اشاره کرد و گفت:موضوع مناسب سازی,بهره مندی از امکانات رایگان ورزشی تمامی دستگاه ها،استخدام سه درصدی  در همه دستگاه ها، معافیت های مالیاتی،کسر ساعت کاری برای افراد دارای معلولیت و یا دارای فرزند و یا همسر معلول و.... از این موارد هستند.

وی تصریح کرد :همچنین برخی دستگاه ها،علاوه بر این تکالیف عمومی، تکالیف اختصاصی هم دارند که بعضا با دستگاه های دیگر هم اشتراکاتی در این تکالیف دارند و باید با هم به اجرای این تکالیف و ارائه گزارش آن بپردازند.

گفتنی است در ادامه این جلسه ، هر یک از نمایندگان تشکل های غیردلتی به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص کارگروه و اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پرداختند.

کد خبر 80925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد