خدمات بهزیستی برای بیماران مبتلا به ام اس

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی ام اس مصادف با ۹ خرداد، به تشریح خدمات بهزیستی به بیماران تحت پوشش مبتلا به ام اس پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیماری ام اس از جمله بیماری های خاص محسوب می شود که می تواند به دلیل عوامل ژنتیکی(وراثت) و عوامل محیطی پدید آید که به دنبال این بیماری سلول های عصبی در مغز و نخاع فرد آسیب می بینند. لذا هزینه های درمان این بیماری بسیار سنگین بوده و خانواده این افراد متحمل فشارهای اقتصادی و روحی و روانی زیادی می گردند.

رضایی افزود: به منظور حمایت از بیماران مبتلا به ام اس و خانواده آنها، سازمان بهزیستی در هزینه های درمان و حمایت های روحی و روانی، به کمک این افراد شتافته و خدمات متعددی ارائه می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به پرونده های موجود در بهزیستی استان اظهار داشت: در حال حاضر در بهزیستی استان اردبیل تعداد ۳۸۵ پرونده متعلق به بیماران مبتلا به ام اس وجود دارد که ۲۵۰ نفر آنها زن و ۱۳۵ نفر از آنها مرد می باشند.

وی تصریح نمود: بیمارانی که مبتلا به ام اس بوده و دارای علائم جسمی و حرکتی می باشند، تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند که علاوه بر دریافت  خدمات مستمر، از خدمات غیرمستمر سازمان از قبیل کمک هزینه درمان، فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... برخوردار می گردند.

رضایی ضمن تشکر از زحمات و هکاری های انجمن ام اس استان اردبیل و سایر مراکز غیر دولتی که در راستای کاهش آلام مبتلایان به ام اس در حال تلاش هستند، خواستار آگاهی بخشی لازم در خصوص این بیماری در سطح جامعه شد.

کد خبر 80863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد