جلسه آموزشی جهاد تبیین ویژه کارکنان بهزیستی استان البرز برگزار شد

این کارگاه آموزشی با حضور "وجیهه محمدی فلاح" مدیر کل بهزیستی استان البرز و جمع کثیری از کارکنان در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ کارگاه آموزشی جهاد تبیین ویژه کارکنان بهزیستی استان البرز با خوشامدگویی مدیر کل به حاضرین در جلسه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین وبیانیه گام دوم آغاز شد.

محمدی فلاح در ادامه افزود:همانگونه که شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی فرموده بود من با تجربه این را میگویم که میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست، وظیفه ماست در هر پست و مقامی که هستیم توجه بیشتر به آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی مان داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت : جهاد تبیین موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات رهبر معظم بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.

وی گفت: جهاد تبیین یک فریضه است و هر کسی که میتواند باید در این مورد اقدام کند، همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران مخاطب آن هستند و میتوانند ایفاء نقش کنند، اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند و در این جنگی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت همه ما مسئول هستیم و باید به درستی آن را برای احاد جامعه روشن نمائیم.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب بر روی مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگ سازی و گفتمان، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تأکید دارند.

اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، مشخص می‌شود که معنای عمیق آن چیست. در این صورت، تبیین مقدمه‌ای خواهد بود برای اصلاح، تحول و مطالبه درست.

مدیرکل بهزیستی اظهار داشت: از سوی دیگر، تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند.  

وجیهه محمدی فلاح در پایان تأکید کرد: تبیین به این معناست که در برابر افرادی که دریافت درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت‌های آن ندارند روشنگری انجام گیرد و به‌عنوان یک راهبرد برای انقلاب، نظام، جامعه و یک کار مستمر مورد تأکید قرار گیرد.

در ادامه مدرس دوره به آسیب شناسی فضای مجازی، بررسی مزایا و معایب فضای مجازی و تأثیر آن بر سبک زندگی خانوادگی، لزوم استفاده درست از رسانه‌ها بویژه تلفن همراه و در معرض خطر بودن خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان پرداخت.

مدرس این دوره افزود: استکبار جهانی از این فضای قابل دسترس به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم علیه فروپاشی خانواده‌ها و در راستای منافع خود و ایجاد آشوب در کشور استفاده می کند.

وی در ادامه با یاد وخاطره شهدا ودر رأس ایشان حاج قاسم سلیمانی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و جایگاه دشمن اشاره نمود وبیان کرد جنگی که در حال انجام است از نوع جنگ نرم میباشد و با پخش کلیپی در این خصوص گفت در حال حاضر در دوران بعد اغتشاشات قرار داریم و شاهد هستیم که دشمن در جنگ نرم با تمام قوا و ابزار در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرده است.

مدرس این دوره آموزشی جنگ نرم را قدرت تسخیر قلوب و اذهان تعریف کرد و بیان داشت اندیشکده های متعددی در سراسر دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت مینمایند که در این بین  اندیشکده آمریکایی CSIS ایران را قدرتمندترین کشور در حوزه جنگ نرم معرفی نموده است.

وی گفت: در بحث فتنه چیزی به نام میانه روی وجود ندارد و هرکس در جایگاه خود و به سهم خود باید در وقوع فساد جلوگیری واقدام نماید.

کد خبر 80800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد