در رسانه | استاندار اردبیل: عواقب و آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر اطلاع‌رسانی شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، خواستار برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف در خصوص عواقب و آسیب‌های اعتیاد و آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان شد.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: هزینه آسیبی که اعتیاد به مواد مخدر به خانواده‌ها و جامعه می‌زند، قابل جبران نیست و هر چه بر میزان اقدامات و کمک‌ها برای مقابله با این آسیب افزوده شود، موثرتر خواهد بود.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها باید در راستای تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد و تامین مکان مورد نیاز برای اقدامات درمانی و بهبودی معتادان همکاری لازم را انجام دهند و روند اقدامات در این زمینه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیز مراکز درمانی و توانمندسازی معتادان به فعالیت شغلی مهم بوده و لازم است این مراکز با کمک شهرداری‌های دارای درآمد در شهرستان‌ها تجهیز و اقدامات درمانی و توانمندسازی انجام شود.

هفته مبارزه با مواد مخدر فرصتی برای ارائه محتوای آگاهی‌بخش درباره عواقب اعتیاد

استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر لزوم انجام برنامه‌های مشارکتی فرهنگی در مدارس با همکاری فرهنگ و ارشاد و آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: در فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت هدایت دانش‌آموزان به برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی انجام شود تا فرصت‌های تهدیدآمیز کاهش یابد.

عاملی با قدردانی از تلاش‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: با توجه به نزدیک شدن به هفته مبارزه با مواد مخدر، این هفته فرصتی برای یادآوری ایثارگری شهدای مبارزه با مواد مخدر است.

وی بیان کرد: در این هفته دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم‌نهاد با برپایی نمایشگاه‌هایی با محتوای عواقب اعتیاد به مواد مخدر و پیام‌های آگاهی‌بخش در نقاط پرتردد شهرها می‌توانند در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد تأثیرگذار باشند.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

کد خبر 80773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد