شفافیت، تحول در ارائه خدمات همراه با تغییر نگاه موسسات در مشارکت نیازهای جامعه یک ضرورت است

جلسه توجیهی دومین مرحله ارزشیابی موسسات خیریه و آموزش شیوه و تکنیک های تعامل با تشکل های مردمی با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، معاون مشارکت‌های مردمی ، کارشناسان مراکز غیردولتی 36 مرکز مثبت زندگی و ۶۶ موسسه خیریه فعال تحت نظارت بهزیستی استان بوشهر در سالن اجتماعات شهید سلیمانیاین اداره کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر  دکتر حسین اسدی راد ، هدف از برگزاری این نشست تعامل مثبت و سازنده ، ساماندهی موسسات  بمنظور افزایش، ارتقاء و تعمیق فرآیندهای ارائه خدمت به جامعه هدف و چگونگی برقراری تعامل و استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و گروه های جهادی دانست.

 دکتر اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات مدیران عامل و کارکنان موسسات مراکز غیردولتی گفت: مراکز و موسسات خیریه بعنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند در کنار ماموریت های مهم و گسترده بهزیستی با همراهی و تشریک مساعی می‌توانند به اهداف متعالی در عرصه خدمت به محرومین و نیازمندان دست یابند.

وی افزود: شروع ارزشیابی مؤسسات غیر دولتی در سال گذشته یک امر بسیار مهم و لازم در جهت ارتقاء و کیفیت بخشی خدمات در این موسسات بود. بطوری که می بایست موسسات فعال را از موسسات راکد و غیر فعال جدا و تعیین تکلیف می شدند و پس از ارزشیابی مرحله اول از ۸۸ موسسه دارای مجوز از سازمان صرفا ۶۶ موسسه فعال فیلتر شده و ۲۲ موسسه راکد و ضعیف از چرخه ادامه فعالیت خارج گردید.

 دکتر اسدی راد با بیان اینکه منابع دولت محدود بوده و خواسته جامعه هدف بهزیستی فراتر از این منابع است، تصریح کرد: مددجویان در بحث ازدواج، مسکن، جهیزیه، لوازم زندگی، درمان، تحصیل، توقع‌هایی از سازمان دارند که باید تلاش کنیم مضاف بر اعتبارات دولت از مردم، خیرین، نیکوکاران و ... کمک بگیریم.

ایشان در ادامه گفتند ، تشکل‌های مردمی و گروه های جهادی فعال در سطح استان و ملی بعنوان یک ظرفیت نهفته و بالقوه هستند که لازم است در راستای اهداف بهزیستی می بایست توسط مراکز مثبت زندگی و موسسات ، شناسایی و از توان آنان در جهت رفع مشکلات و تنگناهای جامعه هدف بهزیستی در سطح محلات استفاده نمود.

وی افزود:  بهزیستی استان تلاش نموده است تا در فضایی شفاف از طریق به مشارکت گرفتن مردم در قالب ایجاد مراکز و موسسات غیردولتی بخشی از نیازمندیهای خود را مرتفع نماید.

اسدی راد  اظهار کرد: نوع نگاه موسسات و شیوه مطالبه گری در خصوص فعالیت در زمینه نیازهای جامعه ، لازمه تغییر است و می بایست در اموری که جامعه نیاز به مشارکت دارد ، فعال تر و واقع‌گرایانه تر باشیم ، چرا که مردم راه را بهتر از ما می شناسند و مختصری نیاز است مسیر و مجرا ها را برایشان باز کنیم.

در ادامه  علیرضا هوشیار معاون مشارکت‌های مردمی  اداره کل بهزیستی استان بوشهر  به تشریح طرح مهر واره در محضر ولی نعمتان پرداختند و شیوه و تکنیک های تعامل با تشکل‌های مردمی و گروه های جهادی را به مراکز مثبت زندگی و ۶۶ موسسه خیریه فعال حاضر در جلسه آموزش دادند .

در پایان  از موسسات غیردولتی فعال و کارشناسان مراکز غیردولتی در سطح شهرستان ها تقدیر بعمل آمد .

کد خبر 80700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد