تعامل مجلس، سازمان بهزیستی و شرکای اجتماعی؛ کلید حل مشکلات مراکز شبه خانواده

مدیرعامل کانون مراکز شبه خانواده کشور در نشست مشترک با اعضای شورای معاونان بهزیستی، کلید حل مشکلات مراکز شبه خانواده را تعامل بیش از پیش مجلس، سازمان بهزیستی و شرکای اجتماعی بیان کرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد انتقال مستقیم فرزندان به خانواده های آموزش دیده و دارای توانایی، به جای شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده باشیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، دکتر احمد خاکی با تشریح و بیان لزوم این ارتباط و تعامل اظهار داشت: حمایت از مراکز شبه خانواده که اقدام به نگهداری شبانه روزی بیش از ده هزار نفر در سراسرکشور از فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست می کنند؛ در راستای بررسی وضعیت موجود در مراکز و آنالیز قیمت هزینه کرد بسیار حائز اهمیت می باشد و شناسایی مشکلات مراکز از طریق بازدید و حضور در خانه های شبانه روزی از طریق مدیران خود مراکز، مهم است. وی برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مربوطه و مدیران سازمان بهزیستی برای حل مشکلات را خاطر نشان شد و از اهتمام رییس و مسئولان سازمان بهزیستی برای رفع مشکلات خبر داد.

مدیرعامل کانون مراکز شبه خانواده کشور افزود: امروزه با مشکلاتی از قبیل پایین بودن یارانه مراکز نسبت به هزینه کرد آنها، بالا بودن تعرفه های حامل های انرژی، هزینه بیمه تامین اجتماعی و جریمه دیر کرد، عمل نشدن به واگذاری زمین به موسسات خیریه از طرف وزارت مسکن و .... برخورد می کنیم که نیاز هست با جلسات کارشناسی و ارتباط مستمر با نمایندگان، مجلس و سازمان، این مشکلات را برطرف کرد.

رامین نوابی رییس هیئت مدیره کانون شبه خانواده استان و عضو هیات مدیره کشور نیز یکی از اهداف سفر را بررسی آخرین وضعیت کانون های شبه خانواده استان اعلام کرد و اظهار داشت: نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و مدیرعامل کانون شبه خانواده کشور در سفری دو روزه به استان، ضمن شرکت در نشست شورای معاونان بهزیستی استان، از خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان، مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی فرزندان رحمت، مرکز شکوفه های مهرجو، موسسه توانبخشی سالمندان و معلولان آذرشهر، خانه کودک و نوجوان علوی آذرشهر و خانه ندای مهر بناب و مناطق آسیب ( اجتماعی) کلانشهر تبریز بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات، چالش ها و فعالیت ها قرار گرفتند.

کد خبر 80698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد