توانمند سازی فرزندان بهزیستی با همکاری فنی و حرفه ای

مدیرکل بهزستی آذربایجان شرقی در نشست مشترک با نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، از برنامه ریزی لازم برای توانمندسازی فرزندان بهزیستی از طریق همکاری تنگاتنگ این اداره کل با فنی و حرفه ای استان در زمینه مهارت آموزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذر بایجان شرقی دکتر فرگل صحاف در این نشست که با حضور معاون مرکز پژوهش های مجلس؛ کارشناس مسئول حوزه اجتماعی مرکز پژوهشگاه مجلس و مدیرعامل کانون مراکز شبه خانواده کشور برگزار شد؛ با بیان واگذاری ۹۰ درصد از فعالیت های بهزیستی به مراکز غیردولتی ابراز داشت: در حوزه معاونت پیشگیری در زمینه درمان و بازپروری معتادان ۷۰ مرکز موجود در سال گذشته به بیش از ۲۵ هزار نفر از متقاضیان ارائه خدمت کرده اند و ۳۵۷۸۱ هزار نفر از خدمات حضوری و ۷۲۶۸۵ نفر از خدمات تلفنی، ۱۹ مرکز دولتی و ۱۵۷ مرکز غیر دولتی زیر نظر این اداره کل بهره مند شده اند.

* سازش ۲۰ درصدی مابین زوج های متقاضی طلاق توافقی

وی تعداد مراکز مجری در طرح تصمیم را ۳۶ مرکز در سطح استان عنوان کرد که گزینش آنها بر اساس سوابق انجام شده است و از ایجاد سازش ۲۰ درصدی مابین زوج های متقاضی طلاق توافقی ارجاع داده شده توسط بهزیستی خبر داد.

صحاف پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از اولویت های اساسی فعالیت های بهزیستی دانست و ادامه داد: گروه های همیار، گروه های مردمی و جهادی، همراهان بهزیستی می باشند و با توجه به اینکه گروه های همیار در بطن جامعه هستند، در شناسایی گروه های هدف به ما کمک می نمایند و از این رو تعداد گروه های همیاران سلامت روان در پایگاه های سلامت اجتماعی ۲۴ مرکز می باشد که بیش از ۴۱۰ هزار نفر از افراد، تحت پوشش خدمات آسیب های اجتماعی قرار گرفتند.

وی ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه روزی را یادآور شد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۴۰۰ نفر از ۹۲ مرکز روزانه و ۲۴۱۰ نفر نیز از ۴۹ مرکز شبانه روزی خدمات دریافت کرده اند. اقامت ۳۳۵ فرزند بهزیستی در ۲۴ خانه نگهداری کودک و نوجوان از اهم فعالیت های امور اجتماعی بود که صحاف به آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با افزوده شدن مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند، تعداد مراکز مذکور به ۱۸ مرکز در استان افزایش یافت و ۳۰هزار نفر از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

*کمک ۲۰۱ میلیاردی خیران به مددجویان بهزستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین از کمک ۲۰۱ میلیارد تومانی خیران اعم از نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مددجویان بهزیستی خبر داد.

صحاف توانمندسازی مددجویان را از اهم دغدغه های بهزیستی استان خواند و ابراز داشت: در سال گذشته با اعطای ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و ۳۱ میلیارد تومان تثبیت شغلی و جبران کارایی باعث ایجاد یا تثبیت شغلی ۷۵۷۹ نفر در استان شویم که تک تک آن ها در سامانه اشتغال با مشخصات دقیق، ثبت شده است .

وی گذراندن دوره استاد شاگردی از ۱۵ سالگی توسط فرزندان بهزیستی در راستای اشتغال را از اقدامات بهزیستی عنوان کرد و ابراز داشت: در سال قبل ، ۶۶۲ واحد مسکن مددجویی احداث و تحویل مددجویان استان شده است و از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون جمعا ۱۱۷۵۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 80690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد