مشارکت ۳۷۵ نوجوان قزوینی در طرح مانای بهزیستی

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین از مشارکت اجتماعی ۳۷۵ نوجوان قزوینی در طرح مانا خبر داد و گفت:در این طرح مشارکت جویی از نوجوانان در کاهش آسیب‌ها به عنوان کلید پیشگیری درنظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی افزود: اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست که از طریق پایگاه‌های سلامت اجتماعی جذب می‌شوند.

غلامرضایی تصریح کرد: طرح مانا در گروه سنی نوجوانان به دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر این که زمینه ارتقای دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌کند توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت دار و در نتیجه ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه‌های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برای نوجوانان موجب می‌شود.

این مسوول همچنین با بیان اینکه این طرح از سال ۹۶ در استان قزوین اجرا می‌شود،افزود: نتیجه اجرای این طرح اجرای بسیاری از پروژه‌های پیشنهادی نوجوانان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است.

معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین، آموزش برای گروه‌های نوجوان را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: بضاعت و توان مالی بهزیستی محدود است و ما امیدواریم با دعوت از نمایندگان ادارات بتوانیم شرکای اجتماعی بیشتری پیدا و در نتیجه طرح را به صورت گسترده‌تری اجرا نماییم چرا که این شرکا می‌توانند در راستای کمک مالی، جذب مخاطبان، تأمین فضای لازم برای اجرای طرح، تشویق نوجوانان، تأمین ملزومات آموزشی، تأمین پذیرایی، برگزاری اردوی نوجوانان کمک حال بهزیستی باشند.

کد خبر 80591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد