تامین مسکن برای مددجویان از اولویت ها و تکالیف بهزیستی است

جلسه طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی با حضور سردار آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) کشور، دکتر حسینی پور استاندار مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران، دکتر بریمانی مدیر کل بهزیستی و دیگر مسوولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه یکی از تکالیف و اولویت های سازمان بهزیستی تأمین مسکن برای بانوان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و فرزندان سازمان است، گفت: در حال حاضر 6700 خانواده تحت پوشش بهزیستی مازندران فاقد مسکن می باشند و با توجه به حائز اهمیت بودن بحث مسکن، بهزیستی مازندران با اجرای توافق نامه ها و پروژه های مختلف توانسته تنها بخشی از این مسوولیت را به سرانجام برساند.
دکتر بریمانی بیان کرد: در نهضت ملی مسکن 4هزارو 69  نفر از مددجویان بهزیستی مازندران ثبت نام کرده‌اند که تنها 136 خانواده موفق شدند سهم آورده داشته باشند.
وی با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کشور در 2020 محله، تصریح کرد: این طرح در 8 محله استان و در 5 شهرستان ساری، آمل، نور، فریدونکنار و نکا در حال اجرا می باشد. 
مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: 1529 خانوار بصورت ثابت و 551 خانوار بصورت شناور در این محلات سکونت دارند و بهزیستی مازندران توانسته بیش از 2میلیارد تومان کمک مالی و اقدامات عمرانی و آموزشی به این محلات ارائه دهد.
این مقام مسوول ضمن تشکر از کارکنان بهزیستی مازندران، افزود: با عنایت به گفته های دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کشور، بهزیستی مازندران در بین ادارات کل بهزیستی استانهای سراسر کشور، موفق ترین استان در اجرای طرح بوده است.
مدیر کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: بهزیستی مازندران بصورت انحصاری از شهریورماه سال 1401 اقدام به اجرای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی نموده که از 22 شهرستان استان 22 تیم به روستاهای بالادست و مناطق محروم جهت ارائه خدمات اعزام و تا کنون موفق به ارائه خدمات در 471 روستا، 363 دیدار با خانواده معظم شهدا، 920 دیدار باخانواده های افراد دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانوار شد که مجموعا 17 هزار و 800 خدمت در این مدت ارائه شده است.
دکتر بریمانی با اشاره به سخنان شهید دکتر فیاض بخش "وظیفه ما خدمت به معلولان، محرومان و کسانی است که صدایشان به کسی نمی رسد"، تصریح کرد: با اجرای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران 2268 فرد جدید که تاکنون از خدمات بهزیستی برخوردار نبودند شناسایی شدند .
مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان خواستار همراهی و همدلی مسوولین در جهت ارتقاء و ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بالاتر برای مددجویان بهزیستی  شد.

کد خبر 80534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد