صدور ۳۱۰ پلاک ویژه برای معلولان اردبیلی

به گزارش روابط عمومی، رضا محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از صدور ۳۱۰ پلاک ویژه برای معلولان واجد شرایط در استان خبر داد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی در راستای تسهیل دسترسی هرچه بیشتر معلولین عزیز به امکانات محیطی و ایجاد فرصت برابر برای افراد دارای معلولیت با هدف تقویت مشارکت اجتماعی و توانمدسازی آنان در اقدامی مشترک با پلیس راهور، اقدام به صدور پلاک ویژه برای معلولان می نماید.

رضا محمدی در ارتباط با شرایط دریافت پلاک ویژه معلولان جسمی و حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید دارای گواهینامه و خودرو گفت:  در صورتی که فرد مالک خودرو با معلولیت جسمی و حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید  قادر به رانندگی نباشد، یکی از اعضای خانواده (همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر و برادر) به عنوان راننده جهت دریافت پلاک ویژه معرفی می شوند و در خصوص افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید هم یکی از بستگان درجه یک نسبی(پدر، مادر، خواهر و برادر) که مالک خودروی سواری هستند، می توانند پلاک ویژه معلولین را از بهزیستی اخذ نمایند.

محمدی با اشاره به مزایای پلاک ویژه معلولان گفت: امکان بهره مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان نیز فراهم می شود که طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی، توقف در زیر تابلو برای خودرو های پلاک عادی ممنوع بوده و در صورت  توقف، خودروی متخلف جریمه شده و با تشخیص عوامل راهور به پارکینگ منتقل می شود.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان و رانندگان درخواست نمود که با توجه به شرایط جسمی خاص جامعه معلولان، در صورت خالی بودن جای پارک معلولین، به هیچ عنوان در این مکان ها پارک نکرده و به حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت احترام بگذارند و این جای پارک را برای خودرو های معلولین محفوظ نگهدارند.

کد خبر 80427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد