در رسانه|  ساخت ۴۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کم برخوردار استان

رئیس بنیاد مستضفان گفت: در استان همدان بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در دست ساخت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور برخی مشکلات استان را با وی در میان گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در این دیدار گفت: صنعت دوم استان همدان گردشگری است، اما زیرساخت‌های لازم در این زمینه به خوبی فراهم نشده و بنیاد مستضعفان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی به مشکل شدید مسکن به ویژه در مرکز استان اشاره کرد و افزود: اگر بنیاد مستضعفان در ساخت مسکن برای محرومان و جوانان در آستانه ازدواج مسکن بسازد و یا در پرداخت تسهلات اجاره مسکن کمک کند، بخشی از این مشکل حل خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین توجه بیشتر به محرومیت زدایی از مناطق مرکز استان، ساخت خانه عالم و تامین منابع مورد نیاز برای اقدامات فرهنگی را از بنیاد مستضعفان خواستار شد و با اشاره به افزایش مراجعات مردمی به دفتر نماینده، ولی فقیه برای دریافت تسهیلات اجاره مسکن، گفت: با وجود تلاش‌های دولت در زمینه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد و مردم هم میزان موفقیت دولت را در نحوه اداره بازار قضاوت می‌کنند.

رئیس بنیاد مستضفان هم گفت: در بحث گردشگری استان بازسازی و توسعه هتل‌های موجود زیر نظر بنیاد در حال اجراست و در زمینه مسکن هم در حال حاضر، ۱۸ هزار واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول زیر نظر سازمان بهزیستی، ۱۰ هزار واحد برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و ۲۰ هزار واحد هم از طریق بنیاد مسکن برای محرومان استان در حال ساخت است.

 پرویز فتاحی افزود: در کل کشور هزار هکتار زمین رایگان برای ساخت مسکن اختصاص داده ایم، اما در همدان زمین مناسبی نداریم که در صورت تامین اعتبار از سوی دولت آمادگی ساخت مسکن در این استان را هم داریم.

وی همچنین از آمادگی بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان اجاره مسکن خبر داد.

کد خبر 80273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد