توسعه پایدار با همکاری و مشارکت کلیه گروه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد

در بین گروه‌های اجتماعی، دختران به عنوان تشکیل دهنده بخش اعظم جامعه از گروه‌های تاثیرگذار در توسعه پایدار محسوب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، علی نصیری در همایش «دختران، حمایت‌های روانی ـ اجتماعی و توسعه پایدار» با اشاره به زندگی نامه حضرت معصومه(س) گفت: امام رضا (ع) خواهران فراوانی داشت، اما در میان تمام آنها، حضرت معصومه (س) با ابعادی متفاوت، سفری را در پیش می‌ گیرد که همان ویژگی سفر حضرت زینب (س) را در بردارد و در آن مرحله از تاریخ، حضرت معصومه (س) همان رسالتی را به عهده داشت که حضرت زینب (س) بعد از کربلا و آن‌ همه غربت برعهده می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: روز دختر با هدف گرامی داشت مقام دختران و سرلوحه قرار دادن حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه اخلاق، پاکدامنی، مهربانی و نجابت برای دختران این مرز و بوم نامگذاری شده است. این روز فرصت مناسبی برای ارج نهادن به جایگاه این قشر تأثیر گذار جامعه و انجام فعالیت‌هایی است که زمینه‌ی حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دختران هر سرزمین مادران نسل آینده آن دیار هستند و نقش مؤثری در تربیت فرزندان پاک، متعهد و مفید برای جامعه دارند، در نتیجه تأثیر مستقیم در تعالی جامعه دارند. این موضوع جایگاه و نقش دختران را در هر جامعه حساس‌تر می‌کند پس باید تلاش شود که با اختصاص فعالیت‌هایی بیش از نامگذاری یک روز به نام آنان، این بخش از جامعه را فعال، پرنشاط و پویا پرورش داد.

نصیری اهداف همایش دختران، حمایت های روانی – اجتماعی را تاکید بر نقش آموزش در حمایت های روانی-اجتماعی دختران،  نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار، راهکار های توانمند سازی دختران در راستای توسعه پایدار و آشنایی با قوانین حقوقی در حمایت های روانی، اجتماعی دختران ذکر کرد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، سبک زندگی، آموزش‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی در بخش آموزش، توانمندسازی شغلی و ایجاد شغل، خلاقیت و هوش هیجانی، رفتاری و ارتباط های بین فردی در بخش توانمندسازی دختران و مشارکت دختران در راستای حمایت‌های روانی و اجتماعی از محورهای همایش «دختران، حمایت‌های روانی ـ اجتماعی و توسعه پایدار» به شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ابعاد توسعه پایدار، اظهار داشت:  توسعه پایدار با همکاری و مشارکت کلیه گروه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و در بین گروه‌های اجتماعی، دختران به عنوان تشکیل دهنده بخش اعظم جامعه از گروه‌های تاثیرگذار در توسعه پایدار محسوب می‌شوند و با توجه به محوریت زنان در روند توسعه و پیشرفت خانواده و اهمیت نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه باید در راستای توانمندسازی زنان اقدامات لازم برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

کد خبر 80224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد