در رسانه| پیکر کودک ایثارگر اردبیلی جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل از انتقال پیکر یک کودک مرگ مغزی از این استان به تهران جهت اهدای عضو به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زنده‌یاد باران دادگر، سه ساله اهل و ساکن اصلاندوز مغان با سابقه فلج مغزی و تشنج‌های مکرر از پنج ماهگی بدنبال ایست قلبی در بخش آی سی یو اطفال بیمارستان بوعلی بستری شده بود.

وی افزود: این کودک برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، روز سه‌شنبه دوم خردادماه ۱۴۰۲ برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

زنده‌یاد باران دادگر ششمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ است که اعضای بدن وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

وی ادامه داد: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

اهدای عضو فرد مرگ مغزی در ایران به‌طور رایگان انجام می شود و اگر فرد دچار مرگ مغزی در بیمارستان دولتی بستری شده باشد، هزینه‌های بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

کد خبر 80190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد