آغاز طرح همیار مادر و کودک همزمان با هفته ملی جمعیت

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد گفت: 700 نفر از مادران باردار و دارای فرزند زیر سه سال در سال 1401 در طرح همیار مادر و کودک شرکت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ طباطبایی نسب با اشاره به اهمیت تجارب سال های اولیه در تحول کودک گفت: ایجاد رابطه دلبستگی ایمن در سالهای اولیه زندگی کودک نقش موثری در سلامت روان وی در آینده دارد.

وی با بیان اینکه این طرح به همت معاونت امور پیشگیری و توسعه بهزیستی اجرا می شود، گفت: کلیه مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال می توانند به صورت رایگان با حضور در گروه های همیاری مادران، در 12 جلسه والد پروری شرکت کنند و در ایجاد پایگاه امن و پناهگاه ایمن برای فرزندانشان نقش موثری ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه های همیاری مادران هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین با حضور تسهیلگران حرفه ای در سطح استان تشکیل می شود.

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد تصریح کرد: این طرح در ذیل عنوان برنامه‌های مشارکت اجتماعی تلاش می‌کند با به‌کارگیری رویکرد همیاری، اقدامات اجتماعی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی نماید.

وی آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مفاهیم پایه و تعیین کننده‌های آن، مهارت‌های مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی و خودشفقتی، آشنایی با مفاهیم و رویکردهای مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدای کودکی، آشنایی با رویکردها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن را برخی از عناوین آموزشی ارائه شده در این کلاس‌ها دانست.

مشاور بانوان بهزیستی استان یزد توجه به سلامت روان اجتماعی کودکان را یادآور شد و افزود: هر چقدر بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان مخصوصا در7 سال اول زندگی سرمایه گذاری کنیم قطعاً نتیجه آن را در داشتن جامعه سالم خواهیم دید.

طباطبائی نسب مفهوم " مادر کافی" را یادآور شد و گفت:  مادر کافی کلمه کلیدی است که در آن معناهای عمیقی نهفته است و در این طرح مادران می آموزند که به جای "مادرکامل" بودن، "مادرکافی" باشند. "مادرکافی" است که با نقش باغبانی خود فرزندان کارآمدتری تربیت می کند .

کد خبر 79928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد