شاهرود/بیش از سه هزار و ششصد نوزاد و کودک غربالگری شنوایی شدند.

مسعود جهانسیر:بدون انجام غربالگری شنوایی امکان کشف مشکل شنوایی در ماه های اول تولد وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت:در سال گذشته ۳ هزار و ۶۴۸ کودک سه تا پنج سال، نوزاد و شیرخوار در شهرستان، از نظر شنوایی غربالگری شدند که اقدامات طبی جراحی و توانبخشی برای ۱۲ کودک انجام شد.

مسعود جهانسیر هدف از طرح غربالگری شنوایی را تشخیص و مداخله زود هنگام و به موقع کم شنوایی و ناشنوایی اعلام و اضافه کرد:بدون انجام غربالگری شنوایی امکان کشف مشکل شنوایی در ماه های اول تولد وجود نداشته و این غربالگری قادر به کشف کم شنوایی احتمالی در روزهای ابتدایی تولد می باشد.

وی با بیان اینکه قبل از سن یک ماهگی، زمان طلایی برای تشخیص و درمان نارسایی‌های شنوایی است، اظهار داشت: این طرح با هدف غربالگری کامل نوزادان تا یک ماهگی، تشخیص کامل تا سه ماهگی و تجویز سمعک و وسایل کمک شنوایی تا شش ماهگی در پایگاه های ثابت شهرستان برگزار می گردد.

جهانسیر با اشاره به اینکه تست غربالگری، تست بسیار ساده ای است که توسط شنوایی سنج انجام شده ادامه داد: این طرح در بیمارستان بهار و درمانگاه خیریه شهرستان با دستگاه AABR/OAE انجام می شود. این مقام مسئول از غربال رایگان کودکان خانواده های بی بضاعت خبر داد.

کد خبر 79890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد