بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از شهرستان طبس

شرفی مدیرکل بهزیستی استان به همراه رحیمی معاون امور توسعه پیشگیری و رضایی معاون امور اجتماعی از شهرستان طبس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی ، شرفی مدیرکل بهزیستی استان به همراه رضایی معاون امور اجتماعی ، رحیمی معاون توسعه پیشگیری و حسینی رئیس بهزیستی شهرستان طبس در بازدید از شهرستان طبس ابتدا از مرکز مثبت زندگی ۱۷۲ شهر دیهوک بازدید کردند. شرفی در این بازدید با اشاره به وظایف و جایگاه ویژه مراکز مثبت زندگی در ارائه خدمت به جامعه هدف گفت : مراکز مثبت زندگی نقش کلیدی در ارائه خدمات با کیفیت به جامعه را دارند.

مدیرکل در شهر دیهوک ، از کارگاه تولیدی درب و پنجره آلومینیوم ، راه اندازی شده توسط مددجوی تحت پوشش بهزیستی شهرستان بازدید کرد شرفی در این بازدید با اشاره به حمایت های بسیار خوب سازمان بهزیستی از اشتغالزایی گفت : ایجاد اشتغال پایدار به معنی ایجاد درآمد پایدار برای جامعه هدف بهزیستی است که این خود گام بسیار موثری در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی می باشد و سازمان بهزیستی نیز با حمایت هایی نظیر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی ، کارفرمایی و جبران کارایی معلولان در صدد اجرای بیش از پیش این سیاست هاست.

در پایان برنامه بازدید از شهر دیهوک مدیرکل بهزیستی استان به دیدار خانواده دوقلویی ساکن دیهوک رفت. شرفی در این دیدار که با حضور رحیمی معاون توسعه پیشگیری ، رضایی معاون امور اجتماعی و حسینی رئیس بهزیستی شهرستان طبس و محمدی مسئول نمایندگی بهزیستی شهر دیهوک همراه بود به حمایت های بهزیستی از خانواده های دارای دوقلو و بیشتر اشاره کرد و افزود : حمایت بهزیستی از خانواده های چندقلویی در زمینه ساخت مسکن مقاوم همانند سایر جامعه هدف بهزیستی انجام می گیرد و در صورت اقدام خانواده های چند قلویی فاقد مسکن امکان پرداخت کمک های عوض بهزیستی برای آنان وجود خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان و همراهان در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به شهرستان طبس به دیدار بخشدار دستگردان رفت. محمدزاده بخشدار دستگردان ضمن تشکر از حضور مدیرکل بهزیستی استان و معاونین همراه در بخش دستگردان افزود : کار با محرومین و تلاش در جهت رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر از سیره شهدا و پیشوایان دینی ماست و باید تلاش کرد تا با روحیه جهادی در زمینه توانمندسازی جامعه هدف نهاد های حمایتی ، اقدام شود محمدزاده افزود : خدمات دولت به جامعه ، باید از راه ‌های مختلف بیان شود تا مردم خدمات دولت انقلابی آیت الله رئیسی را لمس کنند . محمدزاده خدمات بهزیستی در جامعه را گسترده اعلام کرد و افزود : هدف از حضور در بخش ها ، آشنایی با مشکلات و وضعیت کلی آنهاست تا در تصمیم گیری های استانی مدنظر قرار گیرد ؛ رحیمی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به گستردگی و محرومیت منطقه افزود : انتظار بر این است که خدمات حوزه پیشگیری در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در تمامی مناطق بخش دستگردان ارائه شود ؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز با بیان اینکه رویکرد بهزیستی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ های اجتماعی تغییر کرده افزود : اطلاع رسانی در خصوص اورژانس اجتماعی و کار بر روی آسیب‌های اجتماعی اولویت دار در سطح جامعه از مهم ترین مولفه های این رویکرد است.

در ادامه بازدید از شهرستان طبس مدیرکل بهزیستی استان به دیدار خانواده سه قلویی در بخش عشق آباد رفت.  شرفی در این دیدار که با حضور رحیمی معاون توسعه پیشگیری ، رضایی معاون امور اجتماعی و حسینی رئیس بهزیستی شهرستان و هادیان مسئول نمایندگی بخش عشق آباد همراه بود گفت : حمایت بهزیستی از خانواده های چند قلویی مانند برقراری کمک هزینه معیشت ، حمایت های درمانی و کمک به ساخت مسکن در راستای منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری است که تا سن ۶ سالگی فرزندان انجام میشود.

مدیرکل بهزیستی استان در بازدید از شهر طبس ابتدا با امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین محمدی دیدار کرد و به شرح خدمات انجام شده توسط بهزیستی پرداخت و گفت : متعاقب سفر به شهرستان های استان و مطالبه برقراری کمک هزینه معیشت از طرف اکثریت جامعه هدف ، پیگیری های متعددی از طریق سازمان بهزیستی کشور صورت گرفت و تامین اعتبار لازم در سرفصل های اعتباری استان دیده شده و تمامی افراد پشت نوبت دریافت مستمری از این کمک هزینه برخوردار شدند. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه به حمایت های درمانی بهزیستی از جامعه هدف خود اشاره کرد و افزود : با توجه به تفاهم صورت گرفته با بیمه سلامت ، ۷۰ درصد هزینه های درمانی معلولین تحت حمایت بهزیستی توسط بیمه سلامت قابل پرداخت می باشد و مددجویان تنها با پرداخت ۳۰ درصد هزینه ها می‌توانند از خدمات درمانی برخوردار شوند امام جمعه شهر طبس هم ضمن تشکر از حضور مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در شهرستان طبس خدمت به محرومین و اقشار آسیب پذیر را از توفیقات الهی دانست؛  امام جمعه شهرستان طبس در ادامه با اشاره به لزوم جهاد تبیین خواستار اطلاع رسانی مستمر خدمات دولت به اقشار محروم و آسیب پذیر استان شد.

در بازدید از شهرستان طبس ، شرفی مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین  و رئیس بهزیستی شهرستان طبس از مرکز مثبت زندگی ۷۳۴۸ طبس بازدید کرد شرفی در این بازدید یکی از اهداف بازدید از مراکز مثبت زندگی را طرح چالش‌ها و مشکلات کاری دانست و افزود : کانون مراکز مثبت زندگی نقش پررنگی در طرح ، پیگیری و حل مشکلات مراکز مثبت زندگی دارد که باید در روند تشکیل آن تسریع صورت بگیرد. مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود : پایش مستمر پرونده ها توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی کمک شایانی به ارائه موثر خدمت با کیفیت به جامعه هدف مینماید که انتظار بر این است که به این موضوع توجه ویژه صورت بگیرد شرفی در ادامه گفت ، تشخیص توانمندی و ظرفیت ‌های خانواده و مددجو از اهداف اصلی بازدید از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و خواستار دنبال کردن این روند توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی شد.

شرفی مدیرکل بهزیستی استان در ادامه برنامه‌ های سفر خود به شهرستان طبس ، از محل احداث مرکز بهبودی اقامتی میان مدت درمان اعتیاد شهر طبس بازدید کرد. شرفی در این بازدید ضمن تشکر از حضور حقانی معاون سیاسی اجتماعی معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهر طبس و سایر اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت : بهزیستی در راستای اجرای سیاست ‌های اصل ۴۴ بخشی از وظایف خود را به مراکز و موسسات تحت نظارت خود واگذار کرده است که درمان افراد مبتلا به اعتیاد یکی از آنهاست ؛ وی ادامه داد : روش کار در آغاز کار حوزه درمان اعتیاد بسیار مهم است و باید تلاش شود تا با جذب حداکثری بیماران مبتلا به اعتیاد و ارائه خدمات با کیفیت به آنان زمینه فعالیت مستمر مرکز بهبودی اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در شهرستان فراهم گردد.

درادامه  بازدید از شهرستان طبس مدیرکل به اتفاق معاونین ، به دیدار خانواده دو قلویی ساکن طبس رفت. شرفی در این دیدار که با حضور حقانی معاون سیاسی اجتماعی معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهر طبس ، رحیمی معاون توسعه پیشگیری ، رضایی معاون امور اجتماعی و حسینی رئیس بهزیستی شهرستان و سرهنگ مهربان جانشین فرماندهی بسیج سپاه طبس همراه بود گفت : سیاست های بهزیستی در زمینه جمعیت و فرزندآوری مبتنی بر تولد فرزند سالم است لذا خدماتی همچون مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و پرداخت هزینه های آزمایشات ژنتیک تا سقف ۱۵ میلیون تومان در این راستا می باشد ؛ شرفی در ادامه افزود : در شهرستان طبس ۵۷ خانواده دوقلویی و ۵ خانواده سه قلویی تحت حمایت های بهزیستی می‌باشند و همگی آنها نیز از کمک هزینه معیشت ماهیانه تا سن ۶ سالگی فرزندان برخوردار خواهند بود.

در پایان برنامه های بازدید از شهرستان طبس ، شرفی به همراه معاونین امور اجتماعی و توسعه پیشگیری ، به دیدار سالمندان مقیم در مرکز شبانه روزی نیکان رفت و ضمن تقدیر از مدیر و مادر یاران مرکز ، بر ارتقاء کیفیت خدمات نگهداری شبانه روزی تاکید کرد. در این دیدار شرفی افزود :  با توجه به روند رو به رشد سالمندی جمعیت در آینده ، لازم است تا ابتدا نگاه مردم به نگهداری از سالمندان در منزل تقویت شود و در صورتیکه سالمند به هر دلیلی در مراکز نگهداری شبانه روزی پذیرش شد از خدمات با کیفیت برخوردار شود.

کد خبر 79838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد