۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
زنگ تنبلی چشم در گلستان به صدا در آمد

صبح امروز زنگ پیشگیری بهزیستی گلستان از تنبلی چشم کودکان در مرکز استان نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ صبح امروز طی مراسمی زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در یکی از مهدهای کودک گرگان بصورت نمادین به صدا درآمد.

عین‌علی کیا سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: برنامه تنبلی چشم با توجه به هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماریهای چشمی در دوران کودکی و افزایش سطح مراقبتهای چشمی در بیماریهایی از قبیل آمبلیوپی و عیوب انکساری می باشد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه غربالگری بینایی با استفاده از دوروش Eچارت و دستگاه عیوب انکساری در سه سطح توسط غربالگری، اپتومتریست و چشم پزشک در کلیه مناطق شهری و روستایی استان در حال انجام می باشد.

کیا تصریح کرد: با توجه با اصل عدالت اجتماعی و ضرورت تداوم گسترش خدمات به مناطق روستایی و محروم کشور ارائه خدمات به شکل سیار و با استفاده از روشهای موجود مدنظر قرار گرفته که با توجه به اهمیت تشخیص زودرس و مداخله بهنگام در سال‌های اخیر استفاده از ابزارها و روشهای نوین به منظور تحت پوشش بردن کودکان در گروه سنی ۳ و ۴ ساله در برنامه کشوری آمبلیوپی پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی گلستان ادامه داد: در این برنامه با هدف سنجش بینایی تمامی کودکان ۶ تا ۳ سال در سطح استان تا پایان سال در سه سطح معاینه انجام می شود.

وی اظهار داشت: درسال جاری  بارعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، غربال کودکان با دستگاه عیوب انکساری وچارت  E انجام گردید که بیش از ۱۰۳ هزار کودک ۳تا ۶ سال مورد غربال قرار گرفته اند .

کیا با اشاره به پرداخت بخشی از هزینه درمان این فرزندان گفت: انجام عمل جراحی چشم ۲۶ کودک در بیمارستان طرف قرارداد سازمان بهزیستی کشور واقع در مشهدمقدس بطور رایگان انجام شده و مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال کمک هزینه جراحی به خانواده های نیازمند شناسایی شده در اجرای این طرح پرداخت شده و همچنین برای ۲۲۴ کودک دیگر نیز از کمک هزینه عینک استفاده کرده اند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی گلستان درخصوص غربالگری اتباع نیز تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ یک هزار ۶۴۱ نفر از کودکان اتباع در این طرح مورد غربالگری قرار گرفته اند.

کد خبر 79197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد