در رسانه | با ما حرف بزن مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ خدمتی رایگان از سازمان بهزیستی استان قزوین/همه تماس های مردمی با خط مشاور محرمانه و امن است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت:همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

به گزارش کافه خبر قزوین؛در زندگی امروز با توجه به فشارها و اضطراب‌های متفاوتی که وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است برای بعضی از افراد چالش‌هایی به همراه داشته باشد، خط تلفنی صدای مشاور از طرف سازمان بهزیستی، برای ارائه مشاوره رایگان فعال شده است.بر همین مبنا کافه خبر قزوین گفتگو با مدیر کل بهزیستی استان قزوین پرداخته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهارکرد:سازمان بهزیستی یکی از نهادهای متولی رفاه اجتماعی است که خدمات مشاوره را در دو سطح پیشگیری و آموزش در دستور کار خود دارد. در همین راستا و به جهت کاهش آسیب های اجتماعی این سازمان در فروردین سال ۱۳۷۱ با دو خط و دو مشاور با شماره ۱۴۸ شروع به فعالیت کرد.

علی دهباشی پور افزود: این خط در استان قزوین از سال ۷۸ شروع به کار کرده که بعد از مدت زمانی خط ۱۴۸ به ۱۴۸۰ تغییر شماره پیدا کرده است.

وی اعلام کرد: طی سال گذشته ۳۴هزار و ۸۱۰شهروند از خدمات مشاوره و روانشناختی واحد صدای مشاور (۱۴۸۰) بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه سامانه تماس۱۴۸۰ در خصوص برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه‌اندازی شده است، افزود: براساس کارشناسی‌های انجام شده ایجاد این مرکز باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می‌شود و آنان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ برای دریافت خدمات مشاوره‌ای با سامانه ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

دهباشی پور راه اندازی این سامانه را گامی موثر در راستای کمک به مشکلات مشاوره ای مردم و جا انداختن فرهنگ استفاده از مشاور دانست و تاکید کرد: شناساندن این سامانه تلفنی به مردم نیازمند تبلیغات است.

این مسئول بیان کرد: این خط در استان قزوین به متقاضیان در حوزه‌های خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

وی افزود: دوازده نیروی متخصص روان‌شناسی و مشاوره با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دو شیفت به تماس‌گیرندگان خدمات مشاوره‌ ارائه می‌دهند.

این مسئول با اشاره به مراکز دولتی و غیر دولتی در سطح استان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی که ۲۲۰۰۰ نفر به آن مراجعه کرده و نیز یک مرکز مشاوره حضوری دولتی که ۶۹۷ نفر مراجعه کننده داشته،در سطح استان فعال است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای بهزیستی منجر به کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با کارشناسان، مشاوره دریافت می کنند و چنانچه مشکل آنها تلفنی حل نشود به مراکز مشاوره دیگر ارجاع داده می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

به گزارش کافه خبر قزوین،سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای ارجاع موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و سالمندآزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

کد خبر 79139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد