دررسانه|معاینه بیش از ۵۲۳۰ کودک ۳ تا ۶ ساله خرمشهری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر ازمعاینه بیش از ۵۲۳۰ کودک ۳ تا ۶ ساله خرمشهری در طرح پیشگیری از تنبلی چشم خبرداد.

به گزارش اینجاخبر  رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر بابیان این مطلب عنوان کرد:درراستای پیشگیری از بروز معلولیت های نابینائی و کم بینائی و همچنین تنبلی چشم و تامین سلامت اجتماعی، طرح تنبلی چشم در این شهرستان و همگام با سراسر کشور آغاز و تاکنون بینایی بیش از ۵۲۳۰ کودک ۳ تا ۶ ساله این شهرستان مورد سنجش قرار گرفته است.

مدینه عیدانی اظهار داشت معاینه چشم کودکان مذکور با Eچارت و دستگاه بینایی سنجی انجام می‌شود و در صورت نیاز و یا مشکوک بودن چشمان کودکان به تنبلی چشم و یا سایر اختلالات بینایی کودکان به بینایی سنج و در مرحله بعد به چشم پزشک ارجاع داده خواهند شد .


نامبرده افزود اجرای این طرح در حال حاضر در ۱۲ مرکز ارائه خدمات بهزیستی مثبت زندگی، ۱۴ مرکز بهداشت شهری و ۹۰ خانه بهداشت روستایی و ۵۹ مهدکودک شهری و روستائی انجام می شود و درمحل این اداره نیز پایگاه دائم سنجش بینائی دایر شده است.


همچنین وی بیان داشت در این طرح ۳۵۰ کودک مشکوک تشخیص داده شده اند که ۲۳ نفر از آنها به دلیل مشکلات بینایی، به بینایی سنج معرفی و جهت آنها عینک تجویز شد.

 نامبرده از خانواده های دارای فرزند ۳ تا ۶ سال درخواست نمود برای سنجش بینایی کودکان خود حتماً به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه نمایند.

ضمناً به هر کدام از کودکان معرفی به بینائی سنج جهت تهیه عینک مبلغ ۵۵۰ هزار ریال کمک هزینه بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شده است .

کد خبر 79122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد