در رسانه| کارفرمایان زنجانی با به کارگیری هر مددجو ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند

مدیر بهزیستی زنجان گفت: کارفرمایان استان با به کارگیری هر مددجو تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و در صورت اشتغال ۲۰ نفر تا چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، رزاق منافی به بیان اهمیت نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان پرداخت و گفت: پذیرش افراد دارای قابلیت آموزش و کارآفرینی همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولان جویای کار قابل بازتوانی، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش از جمله مواردی است که این نوع موسسات می توانند کمک حال بهزیستی باشند.

وی خاطرنشان کرد: تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از دیگر موارد مورد توجه موسسات خیریه است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، افزود: طبق این قانون، فرد معلول در صورت اشتغال (کارفرمایی) یا پرداخت بیمه (خویش فرمایی) می تواند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه‌ای بهزیستی بهره مند شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است، اضافه کرد: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

این مسوول ادامه داد: مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند تا در صورت تایید برای معرفی به کارفرما، پرداخت تسهیلات و اشتغال آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی گفت: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

کد خبر 79061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد