فعالیت ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محلات سراسر کشور/ رتبه‌بندی مراکز مثبت زندگی به زودی

به گفته معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور افزون بر ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محلات کشور، بزرگترین شبکه خدمات اجتماعی در سطح خاورمیانه را تشکیل داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از سیستان و بلوچستان، «سید حسین خادم حسینی» معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در شورای اداری بهزیستی استان، گفت: رویکرد و اراده رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص مراکز مثبت زندگی برطرف کردن نواقص و رساندن به ایده‌آل‌های تعریف شده خدمات است؛ در حال حاضر می‌توان به صراحت اعلام کرد با وجود این مراکز در سازمان که افزون بر ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محلات می‌باشد، بزرگترین شبکه خدمات اجتماعی در سطح خاورمیانه تشکیل شده که این موضوع موجب افتخار و مباهات سازمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با اعلام واگذاری بخش بزرگی از خدمات سازمان به وظایف مراکز مثبت زندگی در آینده، ادامه داد: بهزیستی با تاسیس مراکز مثبت زندگی به محلات نفوذ کرد و سطح دسترسی مردم را به خدمات اجتماعی سازمان گسترش داد و در تلاش است تا با رفع معایب، سطح خدمات‌رسانی این مراکز را به نقطه ایده‌آل برساند؛ همچنین توجه به ظرفیت بالقوه این مراکز در خدمت‌رسانی، در سطوح بالای مدیریت کشور تا حدی است که در برنامه هفتم توسعه نقش این مراکز حتی فراتر از نقش سازمانی خود پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به نقش لجستیک و پشتیبانی ادارات فناوری اطلاعات استان‌ها در نقشه راه جدید مراکز مثبت زندگی، بیان کرد: حوزه عملکردی این مراکز کاملا تخصصی است لذا معاونت‌های تخصصی باید به سرعت و بصورت جدی، کامل و مناسب به مساله مثبت زندگی ورود کنند؛ همچنین معاونت‌ها در رویکرد جدید مسئولیت طرح‌ها و اقداماتی که از سوی این مراکز اجرا می‌شود را برعهده دارند. استعدادیابی مراکز، آموزش و نظارت بر حسن انجام کار، بازخورد و تهیه گزارش از وظایف جدید معاونت‌هاست.

خادم حسینی با تاکید بر تصویب قریب‌الوقوع شیوه‌نامه جدید خدمات اجتماعی در کشور، تصریح کرد: به زودی مراکز مثبت زندگی رتبه‌بندی خواهند شد و میزان دریافت طرح‌ها بر مبنای رتبه، نمرات و شایستگی است.

معاون راهبری و توسعه خدمات مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور در پایان، خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز و ظرفیت استان ۲۶۰۰ پرونده فعال و آماده توزیع، به ظرفیت مراکز مثبت زندگی سطح استان اضافه خواهد شد.

کد خبر 78601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد