پرداخت کمک هزینه درمان به حدود ۳۰ هزار بانوی سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به طرح کمک هزینه سلامت جسمی و روانی جهت انجام غربالگری و کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش، اظهار کرد: شایع‌ترین بیماری‌های زنان تحت پوشش در دسته‌بندی انواع سرطان‌ها قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «نرجس اسعدی» مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی، اظهار کرد: این طرح با عنوان کمک هزینه سلامت جسمی و روانی جهت انجام غربالگری و کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش به مرحله اجرا در آمده است و طرح غربالگری جسمی زنان تحت پوشش نیز عموما طبق برنامه‌های استانی توسط واحدهای مربوطه به صورت روتین اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور اعلام کرد که به دنبال اجرای این طرح به ۶۰۰۰ نفر از محل مشارکت خیرین و به ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات دولتی، کمک هزینه‌ درمان پرداخت شده است.

وی، ادامه داد: این کمک‌ها به تمام بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش تعلق می‌گیرد اما معمولا طبق اولویت‌هایی مثل خانواده‌های دارای فرزند یا همسر معلول، افرادی که اسناد پزشکی تحویل داده‌اند و نیز کمک هزینه به افرادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند نیز پرداخت می‌شود.

اسعدی در پاسخ به سوالی درخصوص شایع‌ترین بیماری‌های جسمی و روانی زنان تحت پوشش بهزیستی، گفت: شایع‌ترین بیماری‌ها در دسته‌بندی انواع سرطان‌ها اختصاص دارد و مهم‌ترین آنها سرطان دهانه رحم، سرطان سینه و روده بزرگ و همچنین فشار خون بالا و دیابت گزارش می‌شود.

کد خبر 78538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =