نشست هم اندیشی مدیرکل بهزیستی خوزستان با بسیج طلاب حوزه علمیه

روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه نشست هم اندیشی مدیر کل بهزیستی استان خوزستان با بسیج طلاب حوزه علمیه در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی خوزستان ،مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی در این جلسه ، که به منظور هم افزایی و همکاری بین بهزیستی و حوزه علمیه برگزار شد ، بیان کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با تأیید امام خمینی مبنی بر رسیدگی به ایتام، معلولین، سالمندان و مستضعفین، سازمان بهزیستی تأسیس شد.

 کریمیان با اشاره به گستردگی خدمات بهزیستی به جامعه هدف افزود: ما کار خود را با کمک مردم و متخصصان انجام می دهیم و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، رویکرد سازمان بهزیستی به سمت مردمی سازی هرچه بیشتر فعالیت ها و استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و... تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان که با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج مستضعفان در سطح مراکز بهزیستی و مساجد انجام می شود، ضمن توزیع سبد غذایی و برگزاری سفره های افطاری و قرآن خوانی، به منظور بررسی وضعیت خانواده های نیازمند، از محل زندگی ایشان بازدید به عمل می آید.

کریمیان با بیان اینکه ۱۳۷ هزار خانوار در سامانه بهزیستی خوزستان ثبت نام شده اند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۷ هزار خانوار تحت پوشش، از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت و ۳۳ هزار نفر از خدمات جانبی و کمک های موردی برخورداند.

وی همچنین اظهار داشت: به همت دولت و مجلس در سال گذشته ۲۶ هزار خانوار پشت نوبت بهزیستی خوزستان، پس از سالها تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه بهزیستی با رویکرد محله محوری اقدام به راه اندازی مراکز مثبت زندگی کرده است افزود: ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در نقاط حاشیه ای و کم برخوردار استان ضمن ارائه خدمات به مددجویان، مشکلات آنان را به سطوح بالاتر انعکاس می دهند.

مهران کریمیان همچنین اظهار داشت: ۱۲۰ مرکز شبانه روزی با بیش از ۴ هزار نفر مقیم که شامل مراکز بیماران روانی مزمن، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز شبه خانواده، مراکز نگهداری از معلولین جسمی و حرکتی، مراکز نگهداری از معتادان متجاهر می شوند، توسط خیرین و متخصصان راه اندازی شده اند و به صورت شبانه روزی به افراد آسیب دیده خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 77756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد