ضیافت افطاری فرزندان ترخیص شده بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

ضیافت افطاری فرزندان ترخیص شده بهزیستی خراسان رضوی با همت اداره کل بهزیستی با همراهی خیرین و آستان قدس رضوی و با حضور مسئولین استانی در خانه فرزندان برگزار شد. در این ضیافت، فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که در ۱۰ سال اخیر از مراکز نگهداری شبانه‌روزی بهزیستی ترخیص شده، ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند به همراه خانواده‌هایشان حضور یافتند. ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی- مذهبی در این مراسم، دو نفر از فرزندان ترخیص شده از مراکز که درحال‌حاضر در زمینه اشتغال و تحصیل به موفقیت‌های متعددی دست یافته‌اند، از دوران زندگی در مراکز، حمایت‌های بهزیستی، مسیر موفقیت و آنچه تجربه کرده بودند برای خانواده‌ها و مسئولین صحبت کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: بیشترین تعداد "خانه فرزندان" در استان خراسان رضوی وجود دارد و این مراکز حدود دو هزار فرزند بی‌سرپرست یا بدسرپرست را در خود جای داده‌اند. در این مراکز علاوه بر نگهداری و مراقبت، اقدامات متعددی در راستای رشد، تعالی و بالندگی فرزندان انجام می‌گیرد. خوشحالیم که بعد از مدت‌ها، فرزندان‌مان که هم‌اکنون تشکیل خانواده داده‌اند و در عرصه‌های تحصیلی و شغلی موفق شده‌اند را مجددا می‌بینیم و شاهد عاقبت به‌خیری آنها هستیم و از دیدن آنها به خود می‌بالیم که چنین فرزندان خلفی را وارد جامعه کرده‌ایم؛ از طرفی به آنها اطمینان خاطر می‌دهیم که بهزیستی همچنان حامی و پشتیبان آنها است.

دکتر مسعود فیروزی ضمن تاکید بر اینکه رابطه فرزندان پس از ترخیص از مراکز با بهزیستی قطع نخواهد شد،گفت: همچنان ارتباط فرزندانی که به زندگی مستقل هدایت می‌شوند با مراکز حفظ می‌شود و پیگیر مسائل آنها هستیم و از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند. اگر شرایط بهره‌مندی از وام‌های اشتغال، مسکن، کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی و... را داشته باشند تا ۱۰ سال پس از ترخیص همچنان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. این فرزندان بعد از اینکه شرایط لازم را به جهت ورود به زندگی مستقل و ترخیص از مراکز کسب می‌کنند، مبلغ ۷۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک هزینه ترخیص دریافت می‌نمایند.

 ضیافت افطاری فرزندان ترخیص شده بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

وی افزود: زمانی که فرزندان در سنین ۱۵ تا ۱۷سالگی قرار می‌گیرند، در کنار تحصیل، مهارت‌های شغلی نیز به آنها آموزش داده می‌شود و دوره‌های فنی حرفه‌ای را می‌گذرانند. به عبارتی، مراکز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند تا فرزندان مهارت‌های لازم برای ورود به زندگی مستقل را کسب نمایند و بعد از ترخیص نیز آنها را در جامعه رها نمی‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: فرزندانی که تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند، فرزندان این جامعه هستند و به اقتضای زمان و بنابه دلایلی نیازمند دریافت خدمات حمایتی و مراقبتی می‌باشند تا بتوانند از فرصت‌های رشد مثل سایر فرزندان این جامعه بهره‌مند شوند. قطعا این شرایط بدون حمایت و کمک مردم و مسئولین محقق نخواهد شد.

 ضیافت افطاری فرزندان ترخیص شده بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

وی افزود: در ماه مبارک رمضان در راستای اجرای پویش افطاری ساده و در محضر ولی‌نعمتان، برنامه‌های ضیافت افطاری با حضور مسئولان در مراکز شبه‌خانواده بهزیستی یا با دعوت از فرزندان شبه‌خانواده، مددجویان، توانخواهان و... با همت همکاران ما در بهزیستی و مراکز مثبت زندگی، موسسه‌های خیریه و خیرین نیک‌اندیش، نهادها و ارگان‌های مختلف و... برگزار شده‌ و همچنان در حال برگزاری است. علاوه بر این، خیرین بسیاری در راستای حمایت از مددجویان و همچنین اطعام آنها و تهیه بسته‌های معیشتی در ماه مبارک رمضان با مجموعه بهزیستی همکاری داشته‌اند که ضمن قدردانی از این بزرگواران و دریادلانِ نیک اندیش اعلام می‌کنیم که همچنان به کمک مردم و مسئولین مخصوصا به‌منظور اجرای پویش‌های مختلف و برنامه‌های ویژه در شهرستان‌های محروم استان خراسان رضوی نیازمندیم.

در پایان این مراسم ضمن افطارگشایی با غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع)، هدایایی شامل بسته معیشتی و مبلغ ده میلیون ریال، تقدیم فرزندان بهزیستی شد.

 ضیافت افطاری فرزندان ترخیص شده بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر 77059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد