سند اجرایی تحولی سالمندان در استان تدوین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از لزوم تدوین سند اجرایی تحولی سالمندان در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، اولین جلسه شورای سالمندان بهزیستی استان اصفهان در سال جدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان، سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان  و دستگاه‌های عضو شورا در سرای سالمندان صادقیه برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در احادیث پیامبر(ص) توصیه احترام به سالمندان به وفور دیده می‌شود، گفت: سالمندی یکی از موضوعاتی است که خواه ناخواه برای هر شخص بوجود می‌آید و اینگونه نیست که شورایی برای پیشگیری از آن تشکیل شود.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: سالمندی، دوره  تکامل است. انسان‌ها در دوره حیات متکامل می‌شوند و به دوران سالمندی می‌رسند. یک انسان سالمند؛ انسان تکامل یافته‌ای است که دوره‌های مختلف زندگی را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوران سالمندی را نباید به چشم اندک نگاه کرد، ادامه داد: دوران سالمندی دورانی است که اگر خوب از آن استفاده شود دیگر نیاز نیست جامعه آزمون و خطای زیادی انجام دهد و  نسل جوان از صفر شروع کند.

جان‌نثاری افزود: جامعه‌ای که از تجارب سالمندان بهره ببرد، در همه زمینه‌ها موفق عمل خواهد کرد،  لذا اگر پیشرفت و تکاملی در جامعه وجود دارد مدیون خدمات سالمندان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کرامت سالمندی در جامعه را نباید دست کم گرفت. اگر کرامت سالمندی رعایت شود جامعه و جوان به امید زندگی می‌کند. لذا ایجاد سرای سالمندان را ترویج نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: کارگروه شورای سالمندان باید به سمتی حرکت کند که سالمند در محیط واقعی نه در محیط مصنوعی زندگی کند. سرای سالمندان هر میزان هم ایده‌ال باشد مکان خانه فرد و مکان طبیعی نخواهد بود.

جان‌نثاری تصریح کرد: حرکت جامعه باید به سمتی باشد تا انسانی که پایه‌گذار خانه و خانواده بوده تا آخر هم در کنار خانواده زندگی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به تدوین سند اجرایی تحولی سالمندان در استان، گفت: برای تدوین این سند اجرایی تنها تشکیل جلسات و احصاء  نیازهای سالمندان کفایت نکرده بلکه لازم است هر کدام از دستگاه‌ها بصورت جدی و عملیاتی نسبت به وظایف خود در حیطه مربوطه اقدام کنند و این مهم در صورتی به بروز و ظهور می‌رسد که متولیان امر دغدغه کار با سالمند و تجربه آن را داشته باشند در غیر اینصورت نمی‌توان درگیر مساله‌ای نبود و در مورد آن بتوان خوب تصمیم گیری کرد.

جان‌نثاری با بیان اینکه با تدوین سند، فعالیت ماندگاری برای استان باقی خواهد ماند، افزود: صدا و سیما باید در این حیطه پیشقدم بوده و نسبت به تولید آثاری فاخر با موضوع سالمندی و نهادینه  کردن آن در جامعه پیشقدم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با  تاکید بر اینکه فرهنگ دینی ما فرهنگ عمیق و پیشرفته‌ای است خاطرنشان کرد: سالمندان گنجینه‌ای از تجربیات هستند که همه ما در قبال آنان مسئول هستیم و باید مسائل و ‌مشکلات آنان را با توجه به فرهنگ دینی خود با جدیت پیگیری نموده، نه اینکه از فرهنگ غرب به عاریه گرفته و مروج آن باشیم.

کد خبر 76820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد