در رسانه| توزیع ۴ هزار سبد کالا بین مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها در رابطه با معیشت خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان است که به عنوان پویش ماه مبارک رمضان توزیع چهار هزار سبد کالا را در دستور کار داریم که شامل ۱۱ قلم کالای اساسی معیشتی است.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل الماس امید رحمانیان با اشاره به اینکه به مناسبت فرا رسیدن سال نو بهزیستی چند طرح را برای جامعه هدف خود در دستورکار دارد، اظهار کرد: یکی از طرح‌ها در جهت فرزندآوری بوده و مدیر کل سازمان بهزیستی شعار و تاکید دارند که هیچ خانواده‌ای به خاطر نبود جهیزیه در خانه نماند و خانواده‌ای نباشد که به خاطر مسائل اقتصادی ازدواج آن به تاخیر بیفتد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در همین راستا پویش حلقه وصل علوی را در دو مرحله برگزار کردیم، در مرحله نخست این پویش ۲۵ سری جهیزیه بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی توزیع شد، این پویش در مرحله دوم به نیت حضرت علی (ع) که بنام دومین پویش حلقه علوی تغییر نام داده و در مرحله دوم ۱۱۰ سری جهیزیه که ارزش هر یک از آنها نزدیک ۳۵ میلیون تومان بود، در اختیار خانواده‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت گفتنی است به مناسبت اعیاد شعبانیه، سال نو و ماه مبارک رمضان این اقدامات انجام شد.

پویش ماه مبارک رمضان

وی در مورد کمک به معیشت خانواده‌های مددجویان بیان کرد: در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها در رابطه با معیشت خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان است که به عنوان پویش ماه مبارک رمضان توزیع چهار هزار سبد کالا را در دستور کار داریم که شامل ۱۱ قلم کالای اساسی معیشتی است که در سطح استان اصفهان توزیع خواهد شد.

شبی به رنگ خدا

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در طرح شبی به رنگ خدا، خیران یک شب مهمان مددجویان سازمان بهزیستی قرار می گیرند و مددجو میزبان است گفتنی است خود خیران افطاری تهیه کرده و با هماهنگی ما این سفره افطاری پهن می‌شود.

رحمانیان افزود: خیران به این ترتیب از نزدیک با زندگی مددجویان تحت پوشش بهزیستی آشنا شده و در جریان کمبودها و مشکلات آن ها قرار می‌گیرند به عنوان مثال با دیدن وسایل خانه چنانچه نامناسب باشد تهیه آن وسیله را در اولویت قرار می‌دهد و یا در رابطه با افراد بیمار، معلول و ضایع نخاعی در جریان کم و کیف امکانات توان بخشی این افراد قرار می‌گیرد و از نزدیک به صورت چهره به چهره با درد مددجویان آشنا می‌شوند.

وی با بیان این نکته که یکی از اهداف طرح شبی به رنگ خدا ایجاد اعتماد و اطمینان خیرین است، گفت: خیران با آشنایی با درد و رنج مددجویان از نزدیک و با اعتماد و اطمینان می‌توانند به طور مستقیم به همان خانواده مددجویان کمک کنند.

ضیافت خانه خدا

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در ادامه بیان داشت: در طرح ضیافت خانه خدا مدیران و شورای معاونین بهزیستی با هدف معرفی خدمات سازمان بهزیستی در مساجد و اماکن مذهبی حاضر می‌شوند.

یک افطاری ساده

رحمانیان افزود: خیران می‌توانند در این طرح چنانچه نذری دارند در مراکز سازمان و مجتمع‌های خدمات بهزیستی در قالب پویش یک افطاری ساده به دست جامعه هدف و خانواده‌های نیازمندان برسانند که در این برنامه نزدیک به ۱۰ هزار زنان سرپرست خانواده و ۱۰۰ هزار معلول زیر پوشش هستند مراکز آسیب‌های اجتماعی نیز مراکز جدایی برای نذورات مردمی دارند.

ضیافت مهر

وی با اشاره به اینکه ۴۰ خانه کودک و نوجوان وجود دارد، گفت: هزار و ۲۰۰ کودک در خانه‌های کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، در این طرح خیران باید حتما از قبل ثبت نام کرده و یک شب به صرف افطار در یکی از این خانه‌ها مهمان شده و از نزدیک در خانه‌های کودک و نوجوان در خدمت آن ها خواهیم بود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در راستای عید همدلی که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد خیران سازمان بهزیستی را محل امنی برای زکات فطریه و نذورات و کفاره خود مدنظر داشته باشند و در عید همدلی خانواده های نیازمندان را یاری کنند.

خشت به خشت مهربانی تا خانه

رحمانیان با اشاره به این نکته که علاوه بر بحث معیشت مددجویان، بحث مسکن مددجویان نیز از برنامه‌های اصلی سازمان است، گفت: سازمان بهزیستی به خانواده‌هایی که حداقل دو عضو معلول دارند ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید مسکن می‌کند اما این مبلغ کمک دولتی با تورم و افزایش قیمت مسکن کافی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن ساز، اداره کل مسکن و شهرسازی نیز کمک هایی دارند تا مددجویان سازمان بهزیستی را خانه دار کنیم، گفت: ما از خیران می‌خواهیم اگر نذورات خاصی دارند در قالب مسکن، در قالب پویش خشت به خشت تا خانه و پویش خشت مهربانی برای مسکن مددجویان به عنوان هبه خاص کمک کنند، خیران با حضور در هر یک از مجتمع‌های خدماتی بهزیستی می توانند دراین پویش شرکت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان در زمینه اشتغال مددجویان گفت: سازمان بهزیستی برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام ایجاد اشتغال پرداخت می‌کند، خیران در رابطه با اشتغال مددجویان نیز می توانند کمک کنند، شماره کارت مجازی سازمان بهزیستی ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۲۰۹۲۳۸۳ و کد دستوری # ۱* ۲۰۰۲ * ۶۶۵۵ * برای دریافت کمک‌های مردم و خیران در سازمان بهزیستی درنظر گرفته شده است.

رحمانیان در پایان بیان داشت: خیرین همیشه همراه و یاریگر ما بوده‌اند، اگر نبود کمک‌های مردمی مطمعناً سازمان بهزیستی نمی‌توانست در این حد به مددجویان خدمات ارایه کند، دست یاریگر خیرین را می‌بوسیم و باز هم به کمک آن ها نیاز داریم.

کد خبر 76646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد