"در محضر ولی نعمتان" ؛  پویشی با محوریت مشارکت جهادی، محله محوری و محرومیت زدایی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز پویش مهرواره (در محضر ولی نعمتان) از نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در بهزیستی در تلاشیم تا از تمامی ظرفیت‌های مردمی موجود در راستای خدمت رسانی به ولی‌نعمتان و مددجویان عزیز تحت پوشش بهزیستی استفاده نماییم. باتوجه به اینکه بدون همکاری و مشارکت جهادی مردم، تحقق بسیاری از برنامه های محرومیت زدایی محقق نمی شود، لذا در بهزیستی دست تمامی دریا دلانی که ما را در ارائه خدمات به جامعه هدف هیچگاه تنها نگذاشتند به گرمی می فشاریم.

 مسعود فیروزی افزود: در راستای ایجاد حس همبستگی میان خیرین و مسئولان، پویش در محضر ولی نعمتان، شب‌های ماه رمضان در مراکز بهزیستی برگزار می‌شود. در اجرای این پویش قرار است ضیافت افطاری و برنامه‌های فرهنگی با همکاری گروه‌های جهادی و در راستای ارتباط بیشتر سازمان با ظرفیت‌های مردمی در مراکز بهزیستی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این پویش بهرمندی از ظرفیت‌های مردمی و همکاری گروه‌های جهادی به‌منظور ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی با مجموعه‌ها و کنشگران مردمی محله در راستای حل مسائل جامعه هدف سازمان با رویکرد محله محوری می‌باشد، گفت: امید افزایی در میان جامعه هدف از طریق پیگیری رفع مسائل آنها، حل مسائل و نیازهای خرد مددجویان تحت پوشش سازمان، تشکیل شورا و شبکه فعالین محلات و ایجاد وحدت رویه و همدلی بین آن‌ها، دغدغه‌سازی و حساس‌سازی مجموعه‌ها و کنشگران مردمی محلات نسبت به جهت‌دهی نظام مسائل مددجویان تحت پوشش سازمان، تعریف نقش محوری برای مردم محله در حل مسائل‌شان و پای کار آوردن آنها از طریق تقویت روحیه جهادی و ... از جمله اهداف این پویش می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص مسائل اولویت‌دار و پیشنهادات اجرایی این پویش گفت: تداوم، تقویت و گسترش همکاری و تعاملات سازنده و موثر با مجموعه‌ها و کنشگران مردمی در راستای حل مسائل مددجویان، تامین وام قرض‌الحسنه برای مددجویان متقاضی، تهیه جهیزیه برای فرزندان خانواده‌های تحت پوشش، ارائه بسته‌های معیشتی به مددجویان، ساخت،بهسازی و مناسب‌سازی مسکن جامعه هدف، ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی و پیشگیرانه به مددجویان، ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان واجد شرایط و ... از اهداف این پویش می‌باشد.

کد خبر 76495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد