دهمین سال برداشت محصول بیدمشک زنان سرپرست خانوار ابهری آغازشد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر ازآغاز برداشت دهمین سال متوالی محصول باغ بید مشک خبر داد و گفت :فراهم اوردن شرایط رشد  اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار در واقع تلاش برای حفظ کرامت انسانی  و ایجاد استقلال فردی آنهاست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر علی لطیفی در مراسم برداشت بید مشک گروه همیار تحت پوشش بهزیستی  که با حضور تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد افزود : باغ بید مشک متعلق به زنان سرپرست خانوار بهزیستی شهرستان ابهر است که در سال ۱۳۹۰زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع در منطقه بنارود توسط بهزیستی خریداری ونهال کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای توانمند سازی وتامین بخشی از هزینه های زندگی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است، اظهار کرد : این گروه علاوه بر باغ بیدمشک دارای باغ انگور وباغ گل محمدی نیز هستندو در آمد حاصله از فروش محصولات درجهت بازتوانی زنان سرپرست خانوار مصرف می گردد.

لطیفی به  حمایت های بهزیستی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود : در حال حاضر در شهرستان ابهر ۴۲۵زن سرپرست خانوار و مستمری بگیر  تحت پوشش بهزیستی است.

وی افزود؛ در سال گذشته ۵۶ مددجو بازتوان شدند وهمچنین حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت ودیعه مسکن، هزینه جهیزیه و  کمک هزینه شهریه دانشگاه فرزندان، تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند از دیگر برنامه‌های حمایتی برای این بانوان بوده است.

کد خبر 76403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد