صدای مشاور ۱۴۸۰ خدمتی رایگان برای ارتقاء کیفیت زندگی‌

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در کنار شادی‌ها به مسائل اصلی زندگی و مشورت کردن برای بهتر زندگی کردن توجه داشته باشند و صدای مشاور ۱۴۸۰ را فراموش نکنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مسائل خانوادگی برای مشاوره نسبت به موضوعات دیگر پررنگ‌تر است، افزود: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با حضور متخصصین در ایام نوروز مطابق روال از هشت صبح تا ۱۲ شب، آماده پاسخگویی است. مشاوران، مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی و موضوعات مربوط به سالمندی و حوزه های دیگر را پاسخگو خواهند بود.

وی اظهار امیدواری کرد مردم ایام خوبی طی نوروز در پیش رو داشته باشند و دسترسی به خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی کمک کننده باشد تا افراد بتوانند مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در کنار شادی‌ها به مسائل اصلی زندگی و مشورت کردن برای بهتر زندگی کردن توجه داشته باشند و گفت: بیشترین مشاوره‌های درخواستی مردم به مسائل خانوادگی می‌پردازد و این بخش نسبت به موضوعات دیگر پررنگ تر است. زمانی که همسران کنار هم بنشینند گفتمان ها باید بیشتر شکل می‌گیرد و بیشتر باید برای زندگی بهتر وقت بگذارند یا برای مسائلی که فرصت نشده کنار هم بنشینند و صحبت کنند.

وحیدنیا ادامه داد: نوروز فرصت خوبی برای پرداختن بیشتر به این مسائل است. افزایش میزان تماس ها در ایام نوروز بهتر هم هست چون موضوعات کیفیت زندگی و پرداختن به الگوی رفتاری در خانواده یا الگوی رفتاری فردی یا پرداختن به هیجانات، ادراکات و احساسات اهمیت پیدا می‌کنند و معنای این است که افراد فرصتی برای تغییر را همزمان با سال نو هم می توانند داشته باشند.

وی تاکید کرد: ایام تعطیلات فرصتی برای ترمیم و درست کردن روابط و پرداختن بیشتر به مسائل زندگی است.

یادآوری می‌شود؛ خدمات مشاوره تلفنی رایگان سازمان بهزیستی با هدف ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخلههای در بردارنده «راهنمایی، مشاوره و ارجاع»، ارائه مداخله‌های تخصصی و متنوع، ارائه مداخله‌های کم‌هزینه یا رایگان از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر مردم می توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه‌های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و اعتیاد استفاده کنند.

زمان فعالیت صدای مشاور سازمان بهزیستی ( ۱۴۸۰) از ساعت ۸صبح تا ۱۲ شب و تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل است.

کد خبر 76345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =