شهریار| برگزاری جلسه مناسب سازی در فرمانداری شهرستان

سومین و آخرین جلسه مناسب سازی بهزیستی شهرستان شهریار در سال ۱۴۰۱ در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سومین جلسه مناسب سازی به ریاست باغبانی معاون فنی وعمرانی فرمانداری شهریار و باحضور ناصرنیک افشار رئیس بهزیستی، محبوبه پورعوض مسئول توانبخشی، معصومه افشاری کارشناس مناسب سازی بهزیستی شهریار، شهرداران، روسای ادارات مربوطه، کارشناسان سازمان نظام مهندسین و نمایندگان انجمن معلولین واقع درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای باغبانی ضمن خیرمقدم وتبریک به مناسبت نزدیک شدن به سال نو و ماه مبارک رمضان، خواستار برنامه ریزی بهتر و بهینه شهرداران و مسئولین در سال جدید برای رفع مشکلات معابر و اماکن، ساختمانهای دولتی و خصوصی در راستای مناسب سازی بهتر برای استفاده و بهره مندی جامعه معلولین وجانبازان شهرستان شد.

 وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شهرداران و اعضای کمیته مناسب سازی در شهرستان با بهره گرفتن از امکانات مالی و فرهنگی موجود در بستر سازی هر چه بهتر برای رفاه و آسایش و پیشگیری و رفع صدمات و مخاطرات  شهروندان افراد دارای معلولیت در سال جدید گامهای بهتری بردارند.

معاون فنی وعمرانی فرمانداری شهرستان در پایان از دانشگاه پیام نور شهریار درخواست کرد تا در خصوص برگزاری دوره آموزشی و بازآموزی ضوابط و مقررات مناسب‌سازی در راستای ارتقاء سطح آگاهی اعضای کمیته را اجرایی کنند.

در ادامه رئیس بهزیستی شهریار ضمن تشکر از اعضای ستاد نسبت به اجرا و رعایت ضوابط مناسب سازی در سطح شهرستان با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان از اقشار معلولین بوده و حدود ۱۴ هزار نفر از این جمعیت جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان می باشند و با اشاره به لزوم فرهنگ سازی بیشتر و تغییر دیدگاه جامعه در راستای فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای تمام اقشار از جمله معلولین و سالمندان را خواستار شد.

ناصر نیک افشار در ادامه از شهرداران و پلیس راهور برای تکمیل و بهیمنه مناسب سازی خیابان نواب صفوی، اختصاص و در اختیار گذاشتن دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولین برای ایاب و ذهاب این عزیزان به مراکز آموزشی، فرهنگی و اعمال قانون برای خودروهایی که در پیاده رو پارک می کنند و ارسال آمار اعمال قانونها در این خصوص دستورات لازم برای اجرای آن اتخاذ و در ادامه از اعضای این کمیته با ارائه عملکرد مصوبات جلسه به فرمانداری را خواستار شد.

در ادامه نمایندگان سازمان، شهرداری ها، نظام مهندسی و ادارات ذیربط نیز به بیان اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات جلسات قبل ستاد مناسب سازی از قبیل: احداث چندین پارک مناسب سازی شده برای معلولین و نابینایان، نظارت بر پروانه ساخت اماکن و ساختمانهای دولتی و خصوصی نسبت به اخذ مجوز مناسب سازی، اختصاص محل پارک خودروی ویژه معلولین در خیابانها، نصب بنر و فرهنگ سازی حقوق معلولین در مناطق،     پرداختند.

همچنین علی اکبر کوچک مسئول انجمن حمایت از معلولین شهریار نیز مشکلات و همچنین راهکارهای اجرایی برای انجام مناسب سازی در سطح شهرستان از قبیل: مراکز پلیس + ۱۰، دفاتر قضائی و بعضی از مدارس را بیان کرد.

در ادامه مهندس باغبانی از همه شهرداران درخواست داشت تا حداکثر تلاش برای بکارگیری راهبرد عملیاتی موثر به مساحت پانصد متر یا بیشتر در مراکز شهر خود برای معلولین تا سه ماه آینده فراهم کرده و بصورت مستند در اختیار این معاونت قرار دهند.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، هم‌افزایی استراتژیک بین دستگاه‌ها در حوزه مناسب سازی است و امید است دستورات جلسه از سوی ستاد پیگیری شود.

در پایان نیز مقرر گردید هماهنگی با اداره بهزیستی برای بازدید از مدارس شهرستان، نظارت بیشتر براصلاح نقشه های ساخت برای رعایت مناسب سازی در معابر، اماکن و ساختمانها و مدارس جدیدالتاسیس انجام گرفته و دستگاه ون مناسب سازی شده تا دو ماه آینده برای بهره برداری معلولین گرامی تحویل گردیده و تا سه ماه آتی مستندات پروژه پانصد متری خیابانهای مناسب سازی شده ویژه معلولین هر شهرداری به معاونت فنی وعمرانی فرمانداری شهرستان ارائه گردد.

کد خبر 76034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد