در رسانه| توانمندی ۱۵۷۰ زن سرپرست خانوار بهزیستی آذربایجان‌شرقی / سرپرستی ۱۹۳۷ کودک بی‌سرپرست

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، از توانمندسازی و خروج از چرخه یک‌هزار و 570 زن سرپرست خانوار با آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار و پرداخت سرمایه کاربلاعوض به آنان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از توانمندسازی و خروج از چرخه یک‌هزار و ۵۷۰ زن سرپرست خانوار با آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار و پرداخت سرمایه کاربلاعوض به آنان  در سال‌جاری خبر داد. 

وی از پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی وروانی زنان خانواده‌های نیازمند، تقویت و توسعه گروه‌های همیار زنان و بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری به جامعه هدف دفتر زنان سرپرست خانوار  امور اجتماعی استان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت تقویت مشاغل خانوادگی و توانمندسازی خانواده، بر لزوم  بحث توانمندسازی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: این امر بی‌تردید به ارتقای حس خود ارزشمندی، عزت نفس و خودباوری، بهبود استعدادها و ایجاد زمینه تأمین معیشت خانواده و در ادامه به تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند. 
 
صحاف سرپرستی  یک‌هزار و ۹۳۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط این اداره کل را متذکر شد و تصریح کرد: بهزیستی استان با بهره‌مندی از ۲۴مرکز تخصصی هیأت امنایی، ۳۳۰ فرزند را به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری کرده و علاوه بر این با توجه به سیاست‌های خانواده محور این سازمان، بالغ بر  ۱۶۰۷ فرزند نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده  از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می باشند و در راه دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه‌ریزی‌های اساسی جهت  سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمام مراحل  با تخصیص هزینه انجام می‌شود و در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ فرزند به زندگی مستقل هدایت  می‌شوند. 
 
وی در ادامه با بیان فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۷ شهرستان استان یادآور شد: در بحث آسیب‌های اجتماعی  و با توجه به تکلیف مقرر در برنامه ششم توسعه در خصوص کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه خدمات پیشگیرانه بهزیستی، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ سازمان نیز  با ارائه خدماتی همچون مشاوره و راهنمایی، مداخله در بحران‌های خشونت علیه زنان، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان خشونت دیده، دختران آسیب دیده و در معرض آسیب و .... مشغول ارائه خدمات تخصصی  نوین و نیز نگهداری می‌باشد که در عرض ده ماه گذشته اورژانس اجتماعی بهزیستی استان ۲۱۵۹۸ خدمت به جامعه هدف خود ارائه کرده است. 
 
صحاف در بخش دیگری از گزارش خود، حفظ و تحکیم بنیان خانواده را در عرصه اجتماع به عنوان واحد بنیادین جامعه بسیار مهم عنوان کرد و متذکر شد: بهزیستی استان در راستای کاهش طلاق با همکاری دستگاه قضایی استان اقدام به راه اندازی سامانه تصمیم با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره دفتر امور روانشناختی زیر نظر با تائیدیه دادگستری در ۲۰ شهرستان استان کرده است که زوجین متقاضی طلاق توافقی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند و موفقیت حدود ۲۰ درصدی مراکز در ایجاد سازش بین زوجین از موفقیت‌های این اداره کل در این زمینه می باشد.  
 
وی افزود: در بحث ارائه مشاوره‌های حضوری و تلفنی در راستای حل اختلافات خانوادگی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از تزلزل بنیان خانواده بهزیستی استان با بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌های دولتی و غیر دولتی به افراد نیازمند خدمات مشاوره خدمات روانشناختی حضوری و تلفنی(۱۴۸۰) ارائه می‌کند.

کد خبر 75982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد