سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان

سومین جلسە ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان با حضور دکتر حبیبی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان و مدیران دستگاه های عضو دبیرخانه مناسب سازی در سالن جلسات شهید سلیمانی سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان : حسین رسولی مدیرکل بهزیستی ضمن خوشامد به حضار و تشکر از حضور دکتر حبیبی به ارائه گزارشی از برگزاری جلسات دبیرخانه، کمیته های تخصصی، تعداد مصوبات و برگزاری همایش استانی یک روزه مناسب سازی پرداخت.

 نماینده دبیرخانه و انجمن های دفاع از حقوق معلولین و فعالین حوزه مناسب سازی به مشکلات این حوزه از جمله نداشتن ضمانت اجرایی برای مصوبات و در نتیجه عدم اجرای آنها، در اولویت نبودن مناسب سازی برای بیشتر دستگاەها، مشکل ساز بودن مادە 100 شهرداری ها برای مناسب سازی، عدم حضور نماینده ثابت ادارات در جلسات مناسب سازی در سراسر استان، وضعیت نامناسب دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی پرداخته و از دکتر حبیبی خواستند که در در این زمینه دستوراتی را صادر فرمایند.

در ادامه شاکری مسئول دبیرخانه مناسب سازی به بیان دستور کار جلسه پرداخته و به ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه مناسب سازی و پیگیری مصوبات جلسات گذشته ستاد و دبیرخانه پرداخت. شاکری اظهار کرد در جشنواره شهید رجایی در سطح کشور جایگاه خوبی نداشته و باتوجه به اتمام مهلت سه ساله مناسب سازی دستگاه ها طبق قانون حمایت از حقوق معلولین، لازم است مسئولین در سطح استان دستورات مقتضی به ادارات داده تا با فوریت نسبت به بهبود وضعیت دسترسی پذیری اداره خود اقدام کنند .

در ادامه هرکدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداخته و در خصوص دستور جلسه بحث وتبادل نظر شد.

در پایان جلسه دکتر حبیبی معاون عمرانی استاندار اظهار کرد وضعیت اجرای مصوبات راضی کننده نبوده و ادارات موظف هستند این مصوبات را اجرا کرده و به دبیرخانه گزارش دهند. وی همچنین گفت باتوجه به اینکه این مشکلات در طول زمان به وجود آمده و حل کردن آنها هم زمانبر خواهد بود ولی باید مسئولین در این زمینه مسئولیت خود را به جای آورند. حبیبی همچنین دستورات قاطعی را برای پیگیری اجرای مصوبات از سوی همه ادارات و مخصوصا شهرداری ها برای اجرای لیست سیاهه، تخصیص یک درصد اعتبار سالیانه به مناسب سازی، تعیین مشاور امور معلولین برای کلیه شهرداران سراسر استان صادر کرده و از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد راهکارهایی جهت نظارت بیشتر بر مطب پزشکان و درمانگاه ها اتخاذ کنند.

در پایان مواردی بعنوان مصوبه جلسه تعیین و جلسه با ذکر صلوات پایان یافت.

سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان

کد خبر 75850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد