پاکدشت| ۴ هزار ۶۳۷ معتاد از خدمات درمانی بهزیستی پاکدشت برخوردارند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: ۴ هزار و ۶۳۷ نفر از معتادان این شهرستان تحت پوشش حدود ۱۶مرکز نگهداری و درمان شهرستان پذیرش شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری برنا از تهران، نادره افشارها با بیان اینکه تعداد افراد پذیرش شده تا پایان امسال در مراکز موضوع ماده ۱۶ (مراکز درمان اجباری بیماران متجاهر) بیش از هزار و ۸۳۸ نفر بوده افزود: این افراد طبق دستور قضایی پس از غربال در مراکز بمدت ۶ ماه بستری و دوره درمان را طی می نمایند.

وی در خصوص مراکز ماده ۱۵ نیز بیان کرد: طبق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان مکلف شده‌اند برای ترک به مراکز مجاز دولتی یا غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

رئیس بهزیستی پاکدشت افزود: تعداد مراکز فعال اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد شهرستان پاکدشت ۱۲ مرکز است که تعداد مددجویان پذیرش شده و مراکز اقامتی در سالجاری نیز ۲ هزار و ۷۵۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: بیماران خودمعرف تا ۳ ماه می توانند از خدمات درمانی و آموزشی مراکز اقامتی بهرمند شوند.

به گفته این مسئول، ۱۶مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی در شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۲ مرکز اقامتی، ۴ مرکز سرپایی درمان وابستگی به مواد که به ۴۹ نفر ارائه خدمات درمانی به معتادین انجام شده است و از ۱۲ مرکز اقامتی موجود ۱۱ مرکز متعلق به آقایان و یک مورد هم متعلق به بانوان با اختلال سوء مصرف موادمخدر است.

کد خبر 75701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد