۵ هزار نفر از خدمات آموزشی پیشگیری بهزیستی پاکدشت برخوردار شدند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات آموزشی پیشگیری بهزیستی در حوزه‌های مختلف برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نادره افشارها در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره‌های آموزشی با هدف گسترش برنامه‌های پیشگیرانه، افزایش توانایی‌های روانشناختی فردی و ارتقای بهداشت روان بین آحاد جامعه و به منظور حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی برای کارشناسان، مراکز مشاوره عمومی، تخصصی، سلامت روان و تیم‌های گروه‌های فوریتی طرح محب توسط اساتید خبره متخصص و با تجربه و اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و مدرسین بهزیستی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون و با هدف آموزش به همه نوجوانان و جوانان و ارتقای توانمندی فردی آن‌ها در انتخاب همسر، تشکیل خانواده و پیشگیری از بروز اختلاف بین زوجین، هزار و ۵۳۵ نفر از دوره‌های آموزش پیش از ازدواج بهزیستی استفاده کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سالجاری دوره‌های آموزشی "زندگی خانواده" با هدف پیشگیری از طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، بی بند و باری جنسی و رفتارهای اعتیادی، تحکیم و گسترش اخلاق در خانواده، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی سالم، ارتقای مدیریت منابع مالی، ارتقای مهارت‌های فرزند پروری، ارتقای توانمندی افراد برای تنظیم و ایفای نقش‌های خانوادگی، بهبود روابط جنسی زن و شوهر برای یک هزار و ۱۱۲ نفر در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

افشارها در خصوص مراکز مشاوره شهرستان پاکدشت اعلام کرد: در حال حاضر ۲ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی پاکدشت مشغول به فعالیت بوده و خدمات مشاوره و روانشناختی در زمینه های فردی، بین فردی، زوج، خانواده، پیش از ازدواج، کودک، تحصیلی، اجرای آزمونهای روانشناختی را به جامعه هدف و شهروندان ارائه می‌کند.

رئیس بهزیستی پاکدشت افزود: سه مرکز مشاوره عمومی، یک مرکز سلامت روان محلی در سال جاری به هزار و ۵۵۵ نفر از مراجعه کننده ارائه خدمت کرده و بیش از سه هزار و ۱۳۲ جلسه مشاوره برای آن‌ها برگزار کردند.

وی آگاه سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان و مهارتهای زندگی را از اهداف مرکز و دفاتر مشاوره و خدمات روانشناختی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵۱ نفر به صورت غیرحضوری و حضوری از خدمات مشاوره روانشناختی برخوردار شده‌اند.

این مسئول از برخورداری ۸۵۰ نفر از دوره آموزشی خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت طرح محب در پاکدشت خبر داد و یادآور شد: آموزش‌های طرح محب شامل بحران بلایای طبیعی، مدیریت بحران، آسیب پذیری، حمایت‌های روانی اجتماعی، تیم فوریتی محب و نیروهای داوطلب، توانمندسازی مردم، توانمندسازی داوطلبان متخصص، نقش تسهیلگری در زمان بحران، نقش روانشناس و مشاور در زمان بحران و مشاوره سوگ است.

کد خبر 75700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد