ارائه راه حلی هوشمند برای استفاده نابینایان از تلفن همراه

استفاده از گوشی هوشمند برای افرادی که نابینا هستند، سخت است اما خوشبختانه شرکت «Hable One» راه حلی برای آن پیدا کرده است که این وسیله کار با گوشی را برای این دسته از افراد آسان‌تر می‌کند.

راهحل آن‌ها توسعه یک صفحه کلید کوچک گوشی هوشمند با عملکردهای مختلف برای افراد نابینا و کم بینا است. سایت «آی او» به تازگی با یکی از بنیانگذاران این شرکت به نام «آیوشمن تالوار» در این باره صحبت کرده است.

  • Hable One چیست؟

ما یک دستگاه نوآورانه به نام Hable One ارائه می‌دهیم. این دستگاه یک نوع روش کنترل از راه دور است که می‌توانید با استفاده از بلوتوث با دستگاه‌های تلفن همراه خود جفت کنید. برای استفاده از آن، باید در ۱۰ متری دستگاه باشید تا دستگاه با دستگاه‌های تلفن همراه جفت شده باشد. این می‌تواند در فضای باز نیز باشد. فناوری ما مشابه سایر کیبوردها است، اما دکمه‌ها متفاوت هستند. با Hable One می‌توانید تایپ کرده و حرکت کنید. به این ترتیب می‌توانید برای مثال برنامه‌ها را باز کنید. تایپ با صحبت کردن با دستگاه انجام می‌شود: سپس به طور خودکار آنچه شما می‌گویید تایپ می‌کند. ما همچنین صفحه کلید بریل را به دستگاه اضافه کردیم. اما در عمل فقط حدود ۱۰ درصد از کاربران از این استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد یادگیری خط بریل دشوار است و عمدتاً چیزی است که نسل‌های قدیمی از آن استفاده می‌کنند.

  • هدف شما چیست؟

هدف ما این است که افراد دارای معلولیت را دوباره به استفاده از فناوری نزدیک کنیم. در حال حاضر ما عمدتاً روی افراد نابینا تمرکز می‌کنیم، اما در آینده می‌خواهیم سایر معلولان را هدف قرار دهیم. ما علاوه بر صفحه کلید خود، به افراد نابینا و کم بینا نیز آموزش می‌دهیم. آن‌ها در این آموزش‌ها نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر خود را یاد می‌گیرند. افراد نابینا و کم بینا می‌توانند همیشه برای اطلاعات بیشتر به شرکت ما مراجعه کنند. ما همچنین فکر می‌کنیم مهم است که ما به عنوان یک شرکت برای دوستان و خانواده معلولان ارزش قائل شویم. اگر ما نیز به آنها کمک کنیم، به نفع نابینایان خواهد بود. ما می‌خواهیم جامعه‌ای جهانی بسازیم تا در نهایت نابینایان و کم‌بینایان بتوانند مستقل در آن زندگی کنند.

  • Hable One چگونه به وجود آمد؟

من در یک رویداد دو روزه در هند برای حل مشکلات اجتماعی شرکت کردم. پدربزرگ خودم نابینا است. من با نابینایان بیشتری در مورد مشکلاتی که با آن روبرو بودند صحبت کردم. متوجه شدم که آن‌ها یک کیبورد می‌خواهند تا بتوانند دوباره از تلفن همراه خود نهایت استفاده را ببرند. من یک مهندس هستم و به همراه سایر مهندسان می‌خواستیم مشکل فناوری را برای افراد نابینا و کم بینا حل کنیم. برای این کار با یک موسسه نابینایان همکاری کردیم.

  • شما از هند به هلند نقل مکان کردید. این امر چه تاثیری بر راه اندازی شرکت شما داشت؟

ما می‌خواستیم محصول را جذاب کنیم و متوجه شدم که در هلند بهتر از هند عمل می‌کند. من به هلند نقل مکان کردم زیرا می‌خواستم در اینجا در زمینه طراحی صنعتی تحصیل کنم. به زودی متوجه شدم که راه اندازی یک شرکت در اینجا بسیار آسان‌تر از هند است. بنابراین نمونه‌های اولیه در کنار تحصیل من در هلند ساخته شد. این کشور فرصت‌های خوبی دارد. دولت فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد و همچنین دانش زیادی در مورد چگونگی راه اندازی یک تجارت وجود دارد. اگر این شرکت را در کشور دیگری راه‌اندازی می‌کردم، مطمئن نیستم که نتیجه چگونه می‌شد.

  • کدام مشکل را می‌خواهید حل کنید؟

من می‌خواهم آگاهی و دانش افراد در مورد نابینایی را افزایش دهم. اکنون بسیاری از مردم نمی‌دانند که اگر نابینا شوند یا کسی که می‌شناسند نابینا شود، چه باید بکنند. آن‌ها نمی‌دانند چگونه از فناوری استفاده کنند و در جامعه مشارکت کنند. ما می‌خواهیم به افراد نابینا بگوییم شما هنوز یک فرد عادی هستید و هنوز هم می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید.

  • بزرگترین چالش در حل این مشکل چیست؟

برای حل این مشکل، شرکت‌ها باید فراگیرتر شوند. به خصوص شرکت‌های فعال در صنعت بهداشت و درمان. بنابراین ما به کمک بیشتری از شرکت‌های بزرگ نیاز داریم و می‌خواهیم با آنها همکاری کنیم. به این ترتیب افراد نابینا و کم بینا راحت‌تر ما را پیدا می‌کنند. ما می‌خواهیم محصول و آموزش خود را از طریق شرکت‌های بزرگ ارائه دهیم. چالش عمدتاً در ایجاد ارتباطات است. هرچه همکاری‌های بیشتری انجام دهیم، جامعه فراگیرتر برای نابینایان و کم بینایان خواهد بود.

  • چرا این کار یک چالش است؟

دستیابی به افراد مناسب دشوار است زیرا بازار بسیار بزرگ شده است و گروه افراد نابینا و کم بینا نسبتاً کوچک هستند. ما برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به دسترسی وسیعی نیاز داریم.

کد خبر 75661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد