همایش تقدیر از خیرین و اهدای جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی خوزستان

صبح امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه، به مناسبت نیمه شعبان ،همایش تقدیر از خیرین و موسسات خیریه و پویش اهدای جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خوزستان با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان و معاونین، جمعی از خیرین و موسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی , با مشارکت خیرین در سالن اجتماعات شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در این مراسم  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از خیرین و موسسات خیریه همکار بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش های دکتر فیاض بخش، با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار، معلولان، کودکان آسیب دیده، افراد دارای آسیب اعتیاد  و نیازمندان، تاسیس شد.

مهران کریمیان با اشاره به گستردگی فعالیت های بهزیستی افزود: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی با بیش از ۲۰۰ وظیفه اساسی، در سطح کشور بیش از ۷ میلیون مددجو و معلول تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴۰ هزار نفر به نوعی از خدمات بهزیستی در خوزستان برخوردارند ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار خانوار تحت پوشش به صورت ماهانه از بهزیستی خوزستان مستمری دریافت می کنند که ارزش ریالی آن بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

کریمیان با تأکید بر اینکه مردمی سازی خدمات از اهداف  بهزیستی خوزستان است بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما در بهزیستی استان،افزایش موسسات غیردولتی و جذب شرکای اجتماعی و خیرین است.


وی همچنین با اشاره به  اینکه از ابتدای امسال تا کنون  ۳۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی ، غیرنقدی و خدماتی  توسط خیرین و موسسات خیریه  به مددجویان بهزیستی اهدا شده است، اظهار داشت: از آنجا که ۸۰ درصد فعالیت های ما توسط مردم، مراکز، موسسات و خیرین انجام می شود بدون یاری ایشان توان فعالیت نداریم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در ادامه ضمن تبریک پیوند ازدواج زوجین حاضر در مراسم گفت: سفارش من به شما عزیزان این است که سبک و الگوی اسلامی را با تأسی از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سرلوحه زندگی خود قرار داده و احترام متقابل را در زندگی حفظ کنید.

مهران کریمیان همچنین افزود: در صورت بروز مشکلات زناشویی، ۱۵۹ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خوزستان آمادگی ارائه مهارتهای زندگی را به زوجین تحت پوشش به صورت رایگان خواهند داشت.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکتها در خوزستان بیان داشت: به دلیل وسعت آسیب ها و گستردگی جامعه هدف بهزیستی، نیازمند حمایت، اعتبارات و امکانات کلیه شرکت‌ها و صنایع به خصوص در موضوعاتی همچون ساماندهی ۳ هزار کودک خیابانی در شهر اهواز هستیم.

در ادامه جلسه علی اشرف  ظهرابی  مدیرعامل جامعه خیرین حامی معلولان و مددجویان بهزیستی استان خوزستان ،ضمن بیان اینکه با تشریک مساعی می توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنیم گفت: امروز به ۱۹۲ زوج تحت پوشش، ۷ قلم جهیزیه شامل یخچال فریزر، لباسشویی، پتو، فرگاز، جاروبرقی ، فرش و تلویزیون  به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال با کمک خیرین اهدا شدو امیدواریم بتوانیم برای ۱۸۰۰ زوج پشت نوبت دیگر نیز شرایط تشکیل زندگی را فراهم کنیم.


گفتنی است در این مراسم از ۴۰ خیر و مدیران عامل موسسات خیریه شاخص که با بهزیستی همکاری دارند تقدیر و به ۳۲ زوج   معلول و مددجو ی زیر پوشش بهزیستی شهرستانهای اهواز و باوی و همزمان ۱۶۰ زوج دیگر(جمعا۱۹۲زوج) در سایر شهرهای  استان جهیزیه اهدا شد.

کد خبر 75357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد