دررسانه|اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در خوزستان

اهواز- ایرنا - مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، کارفرمایی و مشاغل خانگی برای ۲ هزار و ۸۰۰ مددجو و معلول تحت پوشش بهزیستی خوزستان فرصت شغلی ایجاد شد.

مهران کریمیان یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تسهیلات خوداشتغالی، کارفرمایی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند " ب تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه " در سال جاری است که با کارمزد ۴ درصد برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و معلولین تحت پوشش بهزیستی در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری ۱۶ بانک عامل در استان پرداخت می شود.

وی افزود: علاوه بر معلولین، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرزندان مستقل بهزیستی، تمامی کارفرمایان واجد شرایط نیز با هدف جذب نیروی کار از بین مددجویان تحت پوشش می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی برخوردار خواهند شد.

کریمیان ادامه‌داد: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور در گرامی داشت روز جهانی معلولین در خصوص افراد بیکار تحت پوشش سازمان بهزیستی، سامانه‌ای با عنوان "سامانه ثبت نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش سازمان بهزیستی" به نشانی http://www.jobwo.ir راه اندازی شد که آماده ثبت نام افراد بیکار تحت پوشش این نهاد حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه گامی مثبت در بهبود فرآیند اشتغال مددجویان است افزود: افرادی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت می‌شود به دو گروه افراد دارای مدرک دانشگاهی و افراد دارای مدرک فنی و حرفه ای تقسیم و برای چهار مدل اشتغال دولتی (جذب سه درصدی)، خصوصی، کارفرمایی و خویش فرمایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اینکه توانمندسازی و اشتغال مددجویان از اولویت های بهزیستی است تصریح‌کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال در استان خوزستان پرداخت شده است که از این تعداد ۷۰ مورد تسهیلات کارفرمایی و ۴۹۸ مورد تسهیلات اشتغال روستایی بوده است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این میزان پرداخت تسهیلات به مددجویان و کارفرمایان، تعداد ۹۳۹ نفر بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 75356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد