در رسانه| کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه بویژه در بین خانواده‌ها باید به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های موثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

به گزارش ایرنا ، حامد رضایی روز یکشنبه در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد و گفت: حوزه پیشگیری یکی از محوری‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌های مردمی در زمینه آگاهی‌دهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد است.

وی ادامه داد: حوزه پیشگیری به لحاظ اهمیت و در برگیری بسیاری از مسائل اجتماعی، عهده‌دار مسئولیت‌های مهم و مردمی هست و به همین خاطر یاری گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و شرکای اجتماعی در رسیدن به اهداف مورد نظر دور از انتظار نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار "والد آگاه، فرزند ایمن" در راستای پیشگیری از اعتیاد آغاز شده و هدف آن اطلاع‌رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایس دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

رضایی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفتر خانه‌ها و ادارات استان عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد گروه‌های مخاطب گفت: این طرح در راستای اطلاع‌رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد بوده و حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: برگزاری ۲۶ برنامه تحت عنوان کیان، ۹ برنامه پازک، ۶ برنامه در مورد طرح ارتقای توانمندی‌های رفتاری شناختی و ۳۱ مورد برنامه هم در خصوص اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی در استان برگزار شده و این فعالیت‌ها به‌صورت منظم و مستمر در حال برگزاری است.

در این نشست از فعالیت کارزار رسانه‌ای با عنوان "آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ " با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل رونمایی شد.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد.

تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

کد خبر 75261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد