آغاز بکار فعالیت  کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان، از شروع فعالیت کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در سطح استان خبر داد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه حوزه پیشگیری یکی از محوری ترین و حساس ترین حوزه های مردمی در زمینه آگاهی دهی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد می باشد گفت: حوزه پیشگیری به لحاظ اهمیت و در برگیری بسیاری از مسائل اجتماعی، عهده دار مسئولیت های مهم و مردمی هست و به همین خاطر یاری گرفتن از ظرفیت های مردمی و شرکای اجتماعی در رسیدن به اهداف مورد نظر دور از انتظار نیست.

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با آغاز فعالیت کارزار رسانه ای در سطح استان گفت: کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با شعار " والد آگاه، فرزند ایمن " در راستای پیشگیری از اعتیاد از اول لغایت ۱۵ اسفند ماه سالجاری بصورت همزمان در سطح کشور آغاز شده است و هدف آن اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایس دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد می باشد.

وی اظهار نمود: این طرح در کلیه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی (مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک ها، دفتر خانه ها، ادارات استان و ...عملیاتی خواهد شد.

رضایی در مورد گروه های مخاطب خاطر نشان ساخت: این طرح در راستای اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد بوده و حساس سازی و اطلاع رسانی دو ر اهبرد مهم در اجرای این کارزار محسوب می گردد.

وی اظهار امیدواری نمود: امیدواریم موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و بالاخص در بین خانواده ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گامهای موثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برگزاری ۲۶ برنامه تحت عنوان کیان، ۹ برنامه پازک، ۶ برنامه در مورد طرح ارتقاء توانمندی های رفتاری شناختی و ۳۱ مورد برنامه هم در خصوص اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی  در سطح استان برگزار شده و این فعالیتها بصورت منظم و مستمر در حال برگزاری می باشد.

گفتنی است در این کارگاه از آغاز بکار رسمی فعالیت کارزار رسانه ای تحت عنوان " آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ "   با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان رونمایی شد.

کد خبر 75241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد