اولین نشست تخصصی دبیرخانه مناسب‌سازی با تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت برگزار شد

اولین نشست تخصصی دبیرخانه مناسب سازی با تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت با موضوع مناسب سازی و دسترس پذیری و چالشها و راه کارهای آن و بررسی نحوه تعامل سازنده با تشکلهای مردم نهاد افراد دارای معلولیت در ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا رضایی فر رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در اولین نشست تخصصی دبیرخانه مناسب سازی با تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت گفت: مناسب سازی ودسترس پذیری در کشور و چالشها و راه کارهای آن و بررسی نحوه تعامل سازنده با تشکلهای مردم نهاد افراد دارای معلولیت را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی با اشاره به اینکه در سند راهبردی مناسب سازی کشور تاکید بسیاری بر استفاده از ظرفیت های تشکل های تخصصی مردم نهاد در موضوع مناسب سازی شده است، افزود: حضور افراد متخصص و با تجربه در این زمینه، وجود ظرفیت های بسیار بالای تخصصی، دردآشنایی و دلسوزی را از مهمترین ویژگی های تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

رضایی فر با تاکید بر استفاده بهتر از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد در حوزه مناسب سازی گفت: ارزیابی اماکن عمومی غیر دولتی، ارزیابی معابر و محیط، شناسایی و اعلام اماکن عمومی مناسب سازی شده جهت اعطای نشان مناسب سازی «طلایی یا نقره ای» و مطالبه گری و پیگیری تحقق تکالیف احکام عمومی و اختصاصی دستگاه ها مرتبط با موضوع مناسب سازی را از جمله برنامه هایی دانست که در حال حاضر می توان با مشارکت تشکل های مردم نهاد انجام داد.

در این نشست در خصوص بومی سازی تجربیات سایر کشورها، جمع آوری و پالایش آمار معلولیت ها، حمایت برای شتابدهی اقدامات تشکل ها، عدم توجه به مناسب سازی ادارات، ایجاد مشوق های مناسب سازی و تخصیص بودجه مناسب سازی بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 75197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =