بهار | جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی شهرستان تشکیل شد

جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی شهرستان بهارباحضورفرماندار، معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان ادارات و خیرین شهرستان با هدف هم اندیشی در خصوص اتخاذ راهکارهای نوین در جهت ارتقاء سطح جذب و جلب مشارکتها و تشکیل شورای مشارکتهای مردمی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار در ابتدا معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی استان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین عملکرد یک ساله دفتر مشارکتهای مردمی شهرستان را ارایه نمود و ااز ادارات شهرستان که در امر خدمت رسانی به مددجویان با بهزیستی همکاری داشتند تشکر نمود.

یاسرعزیزی سعید، شهرستان بهار را از حیث اقتصادی و مشارکت خیرین، ممتاز دانست و گفت: با توجه به اینکه میانگین کمکهای مردمی در استان بیش از ۱۰ میلیارد تومان میباشد در شهرستان بهار این رقم به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و همچنین مشارکت نقدی در این شهرستان نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

عزیزی با اشاره به اهم فعالیتهای مشارکت های مردمی اداره بهزیستی شهرستان بهارگفت: جلب و جذب مشارکتهای نقدی، غیرنقدی و خدماتی از اشخاص حقیقی و حقوقی، اجرای طرح شکرانه سلامت (اهداء ۴ رقم آخر فیش حقوقی کارمندان دولت به گروههای هدف بهزیستی) اجرای طرح ضیافت مهر رمضان، اجرای برنامه های دهه مهرورزی و پویش مشق عشق (تهیه نوشت ابزار) از جمله فعالیتها و برنامه های بهزیستی می باشد.

وی تشکیل موسسات خیریه که مجوز آن از طریق بهزیستی استان  صادر می‌گردد در شهرستان را ضروری دانست و افزود: ساماندهی امور خیر نظارت و دقت نتایج اثر بخش تر خواهد داشت.

در ادامه فرماندار شهرستان بهار ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای خالصانه و خیر خواهانه تمامی پرسنل بهزیستی و خیرین با بیان اهمیت کار خیر گفت: مردم و خیرین با حضور در بهزیستی فرصتهای طلایی بدست می آورند تا با انجام کارهای خیر برای آخرت خود توشه جمع می کنند.

وی در ادامه گفت: خیرین و مسئولین باید درد و مشکل همنوعان را مشکل خود بدانند و ما باید  بتوانیم سرمایه داران، تجار، صاحبان سرمایه، مدیران صنایع و کارخانجات را برای این امر مهم جذب نماییم  و ما نیز می‌توانیم با ادارات ذیربط بمنظوررفع مشکلات مالیاتی خیرین و موسسات رای زنی و حمایت نماییم.

نباتی نیز در این نشست، مهمترین بحث را اعتمادسازی عنوان کرد و افزود: اگر خیرین و نیکوکاران در جریان امور و هزینه های انجام شده قرار بگیرند مطمئنا کمکهای بیشتری ارائه خواهند داد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که اهداف شاخص بهزیستی شهرستان در راستای توانمند سازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها، ارتقای سلامت اجتماعی و بازتوانی جامعه هدف است و مجموعه بهزیستی شهرستان در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد وبرای رسیدن به اهداف پیش بینی شده این اداره کمک گرفتن از توان خیران شهرستان ضروری به نظر می رسد که بدون شک کمک خیرین منطقه و یا نیکوکاران غیر مقیم به عنوان سرمایه های اصلی این اداره، کمک شایانی در راستای برطرف کردن بخشی از نیازهای اقشار آسیب پذیرخواهد کرد.

محمد رضا مقدادی با اشاره به نقش بهزیستی در راستای فقرزدایی گفت: اداره بهزیستی می تواند با حمایت های مردمی فعالیت خود در رسیدگی به محرومین را گسترش داده و با شناسایی و ساماندهی خیرین در راستای فقر زدایی مثمرالثمر باشد.

در پایان این جلسه با اهدا  لوح و کادو از خیرین نیکو کار تقدیرشد.

کد خبر 75083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد