در رسانه|  مشارکت ۱۰ میلیارد تومانی مردم همدان در کمک به بهزیستی

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در همدان برای کمک به مددجویان بهزیستی جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند یاسر عزیزی‌سعید ظهر امروز در جلسه مجمع مشارکت‌های مردمی بهزیستی اظهار کرد: با مشارکت خیرین و نیکوکاران از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی جمع آوری و بین مددجویان زیر پوشش بهزیستی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه نهاوند با جمع‌آوری ۲.۵ میلیارد تومان پس از همدان دومین رتبه را در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی در سطح استان دارد گفت: همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان باعث شده نیازمندی محرومین دوچندان شود بنابراین نباید اجازه دهیم سفره مددجویان بهزیستی در این ایام خالی بماند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی همدان از برگزاری پویش عید رمضان در آستانه سال نو خبر داد و افزود: این پویش به منظور تامین بخشی از نیاز نیازمندان، در استان آغاز شده که در آن بسته‌های معیشتی و سایر نیازمندی‌ها با همکاری خیرین جمع‌آوری و قبل از پایان سال به دست مددجویان می‌رسد.

وی با بیان اینکه نهاد بهزیستی دارای ۵۵ وظیفه است اضافه کرد: مسئولیت رسیدگی به معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان فاقد سرپرست، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، نگهداری از معتادین متجاهر و ده‌ها مسئولیت دیگر بر عهده این نهاد قرار داده شده که جز با مشارکت‌های مردمی تحقق آنها امکانپذیر نیست.

عزیزی‌سعید افزود: متأسفانه روز به روز در اثر برخی سوانح مانند تصادفات و وضعیت اقتصادی موجود به دامنه جامعه هدف ما افزوده می‌شود و همین موضوع ضرورت مشارکت‌های مردمی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به پویش «شکر نعمت» برای افزایش میزان مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: بر اساس آن مبلغ ناچیزی از حقوق کارمندان به صورت داوطلبانه کسر شده و به حساب بهزیستی واریز می‌شود که در این زمینه از کارمندان انتظار می‌رود در این پویش شرکت کنند تا بتوان خدمات ارزنده‌تری به مددجویان ارائه کرد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان در ادامه به بحث مسکن معلولان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات مهم معلولان بحث مسکن است که خوشبختانه در این زمینه امسال ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به معلولین اختصاص داده شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای تک‌معلول و ۲۰۰ میلیون تومان به خانوارهای دو معلولی سطح شهر و ۱۵۰ میلیون تومان نیز به افراد دو معلولی روستاها داده می‌شود ضمن اینکه از اعتبارات بنیاد مسکن نیز ۳۰ میلیون تومان بلاعوض به معلولان پرداخت می‌شود.

عزیزی‌سعید پیگیری برای تامین و واگذاری زمین به معلولین را یکی از اقدامات بهزیستی عنوان کرد و افزود: در این خصوص تاکنون و برای نخستین بار هشت نفر در نهاوند برای دریافت زمین به بنیاد مسکن معرفی شده‌اند.

فرماندار نهاوند نیز در خصوص تامین زمین برای معلولین نیز گفت: ما آمادگی داریم در زمینه تأمین زمین برای معلولان همکاری‌های لازم را با بهزیستی داشته باشیم.

ضرغام احمدوند افزود: امروز دولت سیزدهم اقدامات مهمی را برای رفع مشکلات محرومان انجام داده و درصدد است این مشکلات روز به روز کمتر شود.

کد خبر 74816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد