سلامت چشم ۲۳هزار کودک ایلامی سنجش شد

معاون امور توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این استان امسال حدود ۲۳هزار کودک مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، فروزان افسرده روز یکشنبه با اعلام این خبر  افزود: این طرح با هدف پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳تا ۶ساله اجرا که این تعداد کودک در شهرستانهای سراسر استان زیر پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از یک هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند که پس از ارجاع به اپرومتریست در نهایت برای ۱۵۰نفر  عینک تجویز شد.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از این خانواده ها ۷۰درصد هزینه تهیه عینک این کودکان توسط بهزیستی تقبل شده است.

وی جامعه هدف این طرح را ۳۴ هزار کودک عنوان کرد و از مابقی خانواده هاییکه تاکنون برای تنبلی چشم فرزندان سه تا ۶ساله خود مراجعه نکرده اند خواست برای اطمینان از سلامت چشمان فرزندانشان به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کنند.

افسرده با اشاره به اینکه این طرح امسال در ۶۰ پایگاه در سراسر استان اجرا می شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی به اجرای این طرح در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۲۰ هزار کودک ایلامی ۳ تا ۶ ساله سال گذشته در اجرای طرح سنجش بینایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۸۹۰ نفر که مشکوک به تنبلی چشم بودند به بینایی سنج و یا چشم پزشک ارجاع و کمک هزینه عینک به ۱۲۱ نفر پرداخت شده است.

معاون اداره کل بهزیستی ایلام بیان کرد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری خواهد بود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود.

کد خبر 74803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد