تحکیم بنیان خانواده نیاز امروز جامعه است

مدیرکل بهزیستی استان یزد تحکیم بنیان خانواده را نیاز فرهنگی امروز جامعه دانست.

رضا ابهت در نشست تحکیم بنیان خانواده با بیان این مطلب گفت: ما از ارگان های فرهنگ سازی که باید نیازهای فرهنگی جامعه را تبیین کنند غافل هستیم در حالی که بحث خانواده بحث مسائل فرهنگی و نظام عقلی منسجم حاکم بر خانواده است.

وی بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح اولیه و ثانویه دانست و اظهار داشت: باتوجه به گستردگی آسیب های اجتماعی از یک طرف و نهادینه شدن فرهنگ این که فرزند کمتری بیاوریم ضروری است که پیشگیری در سطح اولیه کنترل شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: اگر خانواده ای به واسطه ی عدم آگاهی و نداشتن دانش کافی به سمت طلاق و یا کمتر فرزندآوری و آسیب های اجتماعی برود تا بتوانیم چارچوب ذهن او را به برنامه ای منسجم و منظم برگردانیم بسیار زمان بر است.

وی با بیان اینکه ارگان های فرهنگی برنامه منسجمی را در این زمینه ندارند، اظهار داشت: ما در بنیان تفکری مشکل داریم و ارگان های فرهنگ ساز و ایجاد کننده تفکر منسجم دینی، اسلامی ایرانی متاسفانه بد عمل می کنند.

ابهت با اشاه به آمار رشد جمعیت در یزد گفت: آمار رشد جمعیت در یزد به مدد استان های همجوار 6/1 درصد و آمار واقعی یزد 9/0 درصد می باشد.

وی با بیان اینکه باید تغییراتی در برنامه بدهیم تا شاهد نتایج بهتری باشیم، گفت: عوامل مخدوش کننده از جمله افزایش هزینه ها در امر فرزند آوری تاثیر می گذارد.

به گفته این مقام مسئول تحکیم بنیان خانواده با کار و برنامه منسجم چندین سال زمان نیاز دارد تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 74656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد