بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی

مدیرکل بهزیستی استان یزد از بهره مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی خبر داد.

رضا ابهت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و بیمه سلامت در راستای بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه خدمات توانبخشی گفت: از اواخر شهریور امسال تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند به ۵۹ کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی افزایش یافت.

وی افزود: ۷۰ درصد تعرفه مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی و مراکزی که افراد دارای معلولیت مراجعه و خدمات توانبخشی را دریافت می‌کنند، متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت از محل این تفاهم نامه پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ماده ۶ قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ گفت: بر اساس این قانون وزارت بهداشت موظف است پوشش بیمه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی را تامین کند و طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی، جسمی و روانی این افراد نیز تامین شود. 

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرایی شدن این ماده قانونی در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه‌ای میان بیمه سلامت و بهزیستی با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، منعقد شد.

رضا ابهت افزود: بر این اساس علاوه بر خدمات قبلی که تحت پوشش بودند، ۹ کد خدمتی غیر بیمه‌ای دیگر هم در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی هم به پوشش‌های بیمه‌ای اضافه شد و این خدمات به شکل ۷۰ درصد سهم بیمه و ۳۰ درصد سهم بیمار پوشش داده می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بسته خدمتی خدمات توانبخشی ویژه افراد طیف اتیسم را یاد آور شد وگفت: شش کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و اختلالات روانشناختی تا سن ۱۲ سالگی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است.

وی خدمات اوتیسم را شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری دانست و گفت: مهم‌ترین بخش حوزه توانبخشی، کاردرمانی و مشاوره‌های روانشناسی است که تعرفه بخش خصوصی این مهم نیز تا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای محقق شده است.

لیست ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی را اینجا ببینید!

کد خبر 74654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد