اجرای طرح حمایت‌ فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک ۳ تا ۶ سال

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین آغازین اجرای طرح حمایت‌ فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک ۳ تا ۶ سال، گفت: بنیاد ۱۵ خرداد متعهد پرداخت کمک هزینه ۱۴ هزار عینک شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین آغازین اجرای طرح حمایت‌ فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک ۳ تا ۶ سال، گفت: سازمان بهزیستی کشور از سال ۱۳۷۵ غربالگری، تشخیص و مداخلات درمانی اختلالات بینایی و آمبلیوپی کودکان را آغاز کرده که از ابتدا تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیون غربالگری برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده است و حدود ۳۷۰ هزار کودک آمبلیوپ شناسایی شدند که با ارائه مداخلات بهنگام از معلولیت بینایی آنها پیشگیری شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه بیش از ۳ میلیون کودک غربال بینایی می‌شوند، تصریح کرد: در تفاهم مشترک، بنیاد ۱۵ خرداد متعهد پرداخت کمک هزینه ۱۴ هزار عینک شده است؛ یکی از افتخارات سازمان بهزیستی کشور در زمینه پیشگیری غربالگری بینایی و شنوایی بیش از ۴ میلیون کودک به صورت سالانه است.

وی، در پایان با بیان اینکه کودکان تحت پوشش با معرفی بهزیستی از کمک هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: اولویت با مناطق کم‌برخوردار و محروم و سپس همه نقاط شهری و روستایی است. این در حالی که سال گذشته ۹ هزار کودک نیاز به عینک داشتند که ۸ هزار و ۳۷۹ نفر کمک هزینه تهیه عینک را دریافت کردند.

کد خبر 74561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =