حسین آبادی، سرپرست بهزیستی استان مرکزی شد

علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، طی حکمی«محمود حسین آبادی» را به عنوان سرپرست بهزیستی استان مرکزی منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این حکم به شرح ذیل است؛

برادر ارجمند جناب آقای  محمود حسین آبادی

نظر به مراتب تعهد، توانمندی و تجارب ارزشمند جناب عالی به موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست بهزیستی استان مرکزی» منصوب می‌ شوید.

 با عنایت به تکالیف محوله و سیاست‌های راهبردی سازمان در عرصه‌های رفاه و تولی‌گری سلامت اجتماعی و در راستای توانمندسازی و خدمت‌رسانی هدفمند به آحاد جامعه هدف معزز، انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات درون و برون سازمانی حداکثر ظرفیت و توان خویش را در راستای ارتقای بهره‌وری و تقویت جایگاه و اهداف سازمان با نگرش جامع، راهبردی و مبتنی بر برنامه‌های تحولی و اثربخش با اولویت محورهای به شرح پیوست به کار بندید.

علی‌محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

پیوست:

۱-ایجاد، طراحی و نظارت راهبردی بر سازوکارهای تخصصی و فرابخشی به منظور انتظام، انسجام و ایجاد جهش در اقدامات کارآمد، فراگیر و یکپارچه در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی).

۲-برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ جهت بسیج امکانات و تجمیع ظرفیت‏های موجود و هم افزایی دستگاه‏های استانی و مشارکت همگانی برای شناسایی ریل‏های فقرزا و مقابله و رفع گام به گام با فقر مطلق.

۳-با توجه به کاهش میزان باروری و نرخ رشد جمعیت و افزایش جمعیت سالمندی کشور، تدوین و طراحی راهبردهای موثر و استفاده از شیوه ‏های تشویقی جهت پیشگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت در گروه‏های مختلف تحت پوشش سازمان و در اولویت قرار دادن پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت بعنوان یکی از موضوعات پرتکرار و مورد تاکید در منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مهمترین مطالبه سیاست‏های کلی جمعبت ابلاغی معظم له.

۴-حسب منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تحقق شعار سال و محوریت زیست بوم اشتغال به عنوان یکی از راهبردهای اصلی فقرزدایی و تحقق عدالت اجتماعی، برنامه ریزی مدون و تلاش بی وقفه جهت کشف استعدادها و ظرفیت‏های درونی و برونی سازمان، ایجاد تغییر و تحول جدی در فرایندهای اشتغال زایی بعنوان ابزار موثر و با قابلیت زیاد جهت توانمند سازی آحاد جامعه هدف، شناسایی فرصت‏ها و فضاهای جدید متناسب با تغییرات و نیازهای روز جامعه، بهره‏ گیری از همکاری و همفکری حوزه‏های دانش بنیان و پژوهش محور در قالب تفاهم ‏نامه ‏های محلی و بومی.

۵-با توجه به نقش استراتژیک بهزیستی استان‏ها در تحقق و بالندگی اهداف، سیاست‏ها و برنامه‏های سازمان، اهتمام عملی و علمی در جهت ترویج سبک زندگی مبتنی بر الگوهای ناب اسلامی و رویکردهای دین مدار، طراحی و بازمهندسی فرایندها، انجام برنامه ‏ها و اقدامات میدانی، اجرای برنامه‏های مشارکت محور و اثر بخش با نظارت و بررسی هزینه اثربخشی اقدامات به تفکیک ادارات بهزیستی شهرستان‏ها.

۶-با عنایت به نقش موثر تصادفات جاده‏ای، حوادث و آلاینده ‏های زیست محیطی کارخانجات در افزایش نرخ آسیب‏ها و معلولیت‏های و به تبع آن افزایش و تحمیل هزینه‏های مترتب بر اجرای برنامه ‏های کاهش آسیب و پیشگیری از شیوع معلولیت‏ها و درمان آن، تدوین، طراحی و پیشبرد برنامه ‏ها و طرح‏های مطالبه گری جهت تخصیص سهم بهای جبران ضرر و زیان وارده بر آحاد جامعه هدف سازمان.

۷-حسب تاکید آموزه ‏های دینی و احادیث و روایات اسلامی بر آمار و برنامه ‏ریزی مبتنی بر آمار و اطلاعات و سهم فرایند نظام مند علوم آماری و ابزارهای نیرومند آن در سیاستگذاری و تدوین نقشه راه، تلاش و برنامه ‏ریزی جهت تقویت نهضت تکمیل آمار و اطلاعات، بسط و گسترش نگاه حرفه‏ای و تحولی در ایجاد زیر ساخت‏های نظام جامع آماری، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت، محرومیت و آسیب‏های اجتماعی و تقویت ضریب نفوذ خدمات در اقصی نقاط کشور.

۸-مدیریت بهینه سرمایه‌های انسانی و بهره‌مندی از ظرفیت‏های کارشناسی و مؤثر کارکنان متعهد، توانمند و سخت‌کوش جهت شکوفایی آنان و توسعه حس مشارکت آنان در برنامه‏ ها.

۹-تقویت و توسعه رویکردهای اخلاق محور، انعطاف پذیر، عزت مدار و سعه صدر در فرایندهای مددکاری و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات و کاهش آلام جامعه هدف و ترسیم سازمان بهزیستی به عنوان گذرگاه مهربانی در ارکان و اذهان جامعه، استقرار میز خدمت الکترونیک با قابلیت پیگیری جهت روان سازی و تسهیل فرایندهای ارائه خدمات.

۱۰-تبدیل دارایی‏های غیرمولد و املاک سازمان در جهت ایجاد ارزش افزوده برای جامعه هدف و در راستای کسب امتیازات توانمندسازی و رشد افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش.

۱۱-طراحی و تدوین برنامه ‏های نوین ارزیابی، استعدادیابی، نوآوری و خلاقیت به عنوان کار ویژه سازمان جهت شناسایی و ایجاد فرصت‏های جدید به منظور رشد، ارتقاء و بالندگی زیست بوم اجتماعی در قالب تدوین مداخلات حمایتی و تخصصی به ویژه در حوزه های پیشگیری، توانمندسازی و آگاه سازی.

۱۲-تدوین ساز و کارهای علمی و عملی در توسعه و گسترش مشارکت مردمی، استفاده از ظرفیت‏های مردمی متخصص حاکمیت فرهنگ تعاون و مسئولیت اجتماعی و شبکه‏ سازی در تقویت شرکای اجتماعی در تمامی اقشار حقیقی و حقوقی و ارتباط موثر با اصناف، شهرداری‏ها و سایر نهادهای عمومی استان به منظور توسعه مبانی رفاه و سلامت اجتماعی منطقه.

۱۳-برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اقدامات توانبخشی و توانمندسازی گروه‏های هدف، یکسان سازی فرصت ها و تقویت عدالت اجتماعی با تاکید بر رویکردهای خانواده محور و جامعه محور در راستای اهداف توسعه پایدار کشور.

۱۴-نظارت بر اجرای طرح ها و اقدامات پیشگیرانه، هدفمند و پایدار در مدیریت و ساماندهی آسیب‏های اجتماعی، ارتقاء شاخص‏های سلامت اجتماعی با راهبرد آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و تمرکز بر حل مسائل و مشکلات ویژه منطقه با رویکرد بومی.

۱۵-طراحی، تدوین و نظارت بر اجرای الگوهای نوین مداخلات و راهبردهای اجتماع محور و اثربخش مبتنی بر شواهد و نیازسنجی در پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‏های اجتماعی، معلولیت ها و توانمندسازی آحاد جامعه هدف.

۱۶-توجه ویژه به ارتقاء سلامت اداری و مقابله نظام مند با مفاسد احتمالی و گلوگاه‏های فساد و تعارض منافع در سطوح مختلف با تاکید بر امانتداری و صیانت از حقوق آحاد مردم به ویژه جامعه هدف سازمان.

توفیقات روزافزون جناب عالی را از خداوند منان و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسألت می‌نمایم.

کد خبر 74541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =